Monday, January 30, 2012

Facebook

hari tu cerita tentang twitter
hari ni lak nak cerita tentang facebook lak

aku sebenar lama gak dah buka account FB ni
cuma lepas buka terus lupa
sebab if masuk internet
aku sibuk main kat neopet
pelihara binatang yang tak reti2 besar

then ada ler one of the day tu
aku dok masuk FB
borak2 dengan SIL
sambil tu godam tengok apa yang ada
nama masa tu aku tak guna full name
guna first name ava, SHIRVEN
masa tu belum ada ava pun

and again one of the day
ex classmate tegur
kenapa guna nama palsu ni
aku kata saja lah taknak expose identity
dia kata kat social network ni
camna nak kenal kekawan if guna nama palsu

ok fine aku tukar nama guna yang betul
tu pun lama gak terkial-kial
cari function mana nak tukar nama :)
lepas tu ramai lak friend request
dari kekawan sekolah
honestly aku jarang request friend
mostly kekawan yang buat

lepas tu belajar main Farmville
aiyak susah gak nak naik point ni
kena kerja keras, almost give up
then adik kawan suruh kerja kat kebun dia
bermula lah episode jadi OKB kat FV
sampai sekarang duit tak abis2
kebun pun dah penuh semak
memacam dibeli

pastu mengila main Mafia War
memula dengan adik2 lelaki
dan game ni kan kena banyak member
so masuk forum MW
berduyu-duyun friend request
kali ni dari para mat2 salleh
hingga lah sekaran ni
aku ada lebih 2,600 friend

so far takda lah buat bukan2
kuss semangat bukan lah minta kan
but bersyukur gak
so far kekawan baik local or mat salleh
takda yang buat hal
sibuk layan sendiri je
lagipun aku jarang online kan chat
just layan main game

bukan apa
if online chat
bila orang msg, games semua jammed
then tak boleh concentrate gak
so most off the time aku off kan saja
ada gak officemate cakap
berhati hati kat FB tu banyak orang tipu
aku kata dont worry
i don't social much
just main game pung

begitu lah aku bermula berkecimpung
dalam bidang FB ni
hingga sekarang masih aktif
tetiap hari mesti nak log in
sekarang ni tengah hot
buat quest kat CafeWorld
tambah ramai yang sama2 main
so saling lah tolong menolong
berbagi dan bertukar gift

bagi aku
bila terlibat dengan social network ni
memang banyak risiko
tapi dalam apa2 tindakan harus bersikap waras
tak boleh percaya 100%
even dengan orang yang kita kenal
harus sentiasa berhati-hati



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)