Wednesday, March 21, 2012




dimulai n3 dengan wajah budak makin nakal ni
ni tengah menangis, penyebab tah lah
dia kan belum pandai bercakap lagi
so if kita taktau apa kemahuan dia terus merajuk
ni gara2 tengok nursery ryhmes kat laptop
tah dia taknak tengok lagu tu ke
or dia nak tengok lagi
tah lah kurang pasti
yang pasti time ni dia tengah merajuk

rambut depan dan tepi dah aku kerat sikit
rimas tengok menganggu telinga dan mata
dah lah rambut di kerinting
if bangun tidur mengembang!!
sekarang dia masih kecil comel ah tengok
tapi if dah dewasa cam aku, tension rambut camtu

gigi kedua belah tepi gusi bawah baru keluar
since last week kurang selesa
asyik2 nak menangis
ni lega, gigi yang prenen dah menetas



mulut muncung mata menjeling
aksi favourite dia sekarang ni
aksi mulut eggbird..
errk, eggbird tu salah satu kartun kat babyTV
satu lagi dia suka buat, mata cantik
buat mata dia kelip2



and dia dah suka tengok buku
especially buku yang colour2
aku suka belikan dia buku keras
yang ada gambar binatang
if yang lembut, confirm kena koyak!



dengan selimut kegemaran dia
diusung kesana kemari
yang lucunya
dia suka letak kat celah kangkang
lepas tu berjalan, seolah2 selimut tu ekor dia
selimut tu jenis lembut
senang nak cuci, cepat kering
tadi cuci, nasib sebelum sempat dia meroyan mencari
selimut tu dah kering

tu ler harta pusaka dia paling berharga
dicium, diusap kat hidung, diusap2 kat tapak tangan
lepas tu dia akan cubit2 pipi dia
the sign of dia dah mengantuk


menu lunch aku
maggie telur n udang
yummy!!!
hari ni aku cuti lagi
badan kurang selesa
bangun pagi tadi pala sangatlah berat
dah tu batuk kering masih melanda
call colleague inform aku extend leave
esok if masih gak tak ok, aku ambik MC
tahun ni belum MC pun :p

ava pagi tadi so sweet
bangun tidur layan babytv seseorang
sebab semua masih tidur
pepuas tengok dia pun tidur semula
so sweet.....
tu yang sekarang baru dia nak tidur
biasanya kul 11 dia dah tidur
ni lambat sebab lambat bangun
tambah excited sebab aku kat rumah
dia biasalah, if aku ada
mula lah nak manja2 saja
nak bergerak pun dia tangisi

k lah nak layan pala dulu
dah ngengongngengong ni
dah telan ubat batuk

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)