Sunday, March 25, 2012

malam tadi pergi bday auntie n uncle
kat long house tapi tak jauh
about half hour drive saja
yang lecehnya nak pergi sana
kena lalui hutan tebal,
sebahagian kawasan Lambir Reserve Park
actually banyak juga orang terjumpa
kejadian pelik2 kat sana
but so far syukur lah aku tak pernah
lagipun nasib gak semalam tu
masa pergi masih cerah
bila balik pun balik beramai2
if tak, takkan aku pergi
terutama bawa si ava
bukan takut tapi if dapat
elok elakkan

dalam perjalanan pulang
ava tidur je
kat rumah auntie
tengok orang ramai dia tak tenteram sangat
kekadang merengek2 gak
ada ketika lepak dalam kereta
tengok dvd kartun
sambil dia peluk cium selimut dia :)

hari ni bangun kul 9am
tu pun bila buka mata
tengok mata ava bulat tengok aku
ucap good morning terus aktif
on babytv, tengok sambil makan cheezel
bagitau dia mami nak ong ong... (pi toilet)
memula taknak, geleng n merengek
pujuk2 lepas tu angguk, lega

dia ni if kau tetiba tinggal dia, confirm meraung
if nak pergi memana jauh dari pandangan mata dia
kau minta kebenaran
if dia dah angguk, its mean ok to go
dia takkan nangis

ni dia dah tidur
merengek gak tadi nak ikut aku masak
asyik nak minta dukung je
dahlah tangan aku pedas sebab cili
sibuk lak nak hug2
actually so cumel when dia act gitu
tapi tengah masak manade masa layan
kang hangus lauk aku

menu lunch today,
ayam masak sambal
bukan exactly isi ayam
aku guna kaki ayam potong kecil2
bedal, jantung, hati serta tulang dada
tumis dengan santan hingga minyak keluar
aku suka campur dengan cili hijau
sedap........

sekarang mak ngah masak pucuk ubi tumis
pucuk ubi tu di giling dengan tangan dulu
campur dengan terung kera (terung sebesar tunjuk tu)
yummy!!
yang ni mak expert masak, aku tak
sering gak try masak tapi tak sesedap mak masak
so, if pasal masak pucuk ubi, let mak do it :)

k lah
nak layan FB
papaii n epen weekend


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)