Saturday, March 31, 2012

Parasit!

no wonder semalam aku sms
one of officer yang sama dengan department
tak jawab
biasanya dia jawab
ni tak senyap je
nasib aku sms another colleague
inform aku extend another leave

ani ada tanya dia kat office
aku cuti ke?
dia jawab, yalah banyak dah cuti dia ambik
soo..........
soooo what!!!
tu hak aku
suka hati aku nak ambik bila
lebih2 lagi time ava sakit
of course ava penting dari segala kerja
yaa memang kerja tu punca pendapatan
tapi kan ada cuti tahunan
tu ler guna nya cuti tahunan kan
tuk urusan penting, urusan keluarga

ni monday
if dia sinis cakap aku banyak bazir cuti
siap lah dia aku fire berhabis2an
instead of tanya apa kabar aku
sebaliknya dia nak condem aku lak
sangat tak berperikemanusiaan

aku tahu kenapa dia marah
sebab dia kena buat kerja aku
ha ha ha ha <--baca satu persatu ek
tu bukan kerja aku lah
tu kerja semua orang kat department!!!
Regional Manager baboo tu cakap
kerja tu bukan kerja pun
lagipun department kan nak menyikirkan aku
buat apa aku kisah tentang mereka semua
aahh persetankanlah.....

aku ada 26 hari cuti dalam setahun
so far dah ambik 7 hari
nah masih ada 19 hari pun
yang dia kisah tentang leave aku watpe
mind her own business lah

tu lah dasar orang
yang depend too much on others person
bak jenis tumbuhan parasit!
menumpang tumbuhan lain tuk makan
kebelakangan ni terutama if busy
sering berselisih faham, or malas nak cakap dengan dia
kau inform dia tuk buat
sebab lepas dia buat
baru aku dapat buat
dia tak happy, seolah aku ni pushy

tapi if kau tak sound
dia intend to forget
dia tak ingat dan leka
bila mgmt tanya mana assigmt itu ini
mula lah gelabah
suruh aku buat banyak2 sekali
tak suka tau
kerana dia kau kena kerja rushing last minutes
sedangkan benda tu boleh buat cepat pun
if dia tak tunggu dateline baru nak buat

aku sebenar tak sabar gak nak keluar dept tu
tak perlu nak layan orang camtu
i don't mind pindah ke dept hitler
dia memang bersikap hitler
tapi dia cepat and consistent
asal kau tau buat
tau buat keputusan
dia akan ok

k lah
terbebel lak :)
happy weekend semua

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)