Saturday, March 24, 2012

semalam dalam sibuk2 kerja hari jumaat
tiba2 dapat phone call yang sangat menjengkelkan
mula2 call kat handphone guna no unknown
gerenti aku tak jawab
then call office

caller: this is bla bla bla ek?
aku : yes, hw may i help u
(dh terbiasa camni sebab memang
dah our corporate answering culture)
caller: im caller from (financial institution)
regarding your loan, when can u do
the payment?

aku dah naik bengang!
darah menyirap ke kepala
(blood go upstair!)

aku : payment? today is only 23 and
my due date is every 2 nx mth.
caller: yes, it's not due yet. i just want to remind you.

kali ni aku dah betul2 marah!

aku : u don't have to remind me as my pymt
hvn't due. and i don't like to be remind as if
i didnt pay my mthly instalment in time!

pemanggil kat sana dah terkedu.
suara aku dah bergetar marah
nasib masih memikirkan tu office
dan ramai colleague sekeliling

caller: yes i know it not yet due. i only want
to know when u can do the payment.

aku : i dont know when but for sure before 2nd!
caller: when?
aku: i dont know!!!

terus letak telepon
hangin tul aku
lama lagi nak due sibuk lak tanya2 bila
dah ah cara dia tanya cam mengesa je
the worst financial company ever!!!!!
for sure won't introduce any friend
anything regarding loan

sebenar aku dah bayar pun semalam guna ebanking
malas nak bagitau
lagipun aku selalu bayar lebih
takda outstanding langsung
sibuk nak remind2 orang
if aku tak bayar tu aku faham lah
ni semua payment takda tertunggak
nak remind2 kunun!

next month dia call confirm aku fire berabis
dah lah apa motive instituation kewangan
tapi guna talian unknown
cam nak menipu orang saja
brengsek!



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)