Monday, May 21, 2012

as usual
hate monday
bermula dengan ketika bangun tidur
semua serba tak kena
pusing kanan ni sakit
pusing kiri tu pula sakit
badan serba serbi nak sakit
most of all
mental pun nak sakit
boleh jadi saiko
if sering camni
eh.. bukankah monday memang selalu camni?

balik kerja setelah cuti 2 hari last week
first thing to do is
adjust my leave
kan kat Sarawak 4 jun is Public Holiday
so sesapa yang ambik cuti masa tu
sila brought forward to another day
tambah lagi
hati memang sentiasa looking forward for holiday or leave
if boleh nak tiap minggu ada leave

suasana office tak begitu memberangsangkan
semua serba serbi mood tak elok
sana blood go upstair
sini pun blood go upstair
termasuk aku

fed up asyik berkongsi PC 
ada lah sale staff tu nak pinjam
kebetulan aku pun nak guna
PC and workstation aku ok
of course aku taknak kalah
dia kata sekejap je nak guna
tapi aku tahu 
nak buat report mana boleh sekejap hah

separuh rela aku sign up my pc
ada ke patut dia ketika mengalihkan paperwork aku
dia hempas, berdebuk bunyinya
slowly aku cakap, pls don't do that
dia kat hah? tak dengar kot
dalam panas membara aku ulang lagi
still in a very low voice
meskipun hakikatnya rasa nak tempeleng je perempuan tu
perlu kah kau hempas2 barang kat meja aku workstation aku

esok boss dia datang
if aku dengar complain tentang tu
aku hempuk dengan PC tu kang

eh sudah
nak tidur
esok kerja
nak kerja rajin2





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)