Thursday, May 17, 2012

Cuti lagi

cuti lagi 
cemburu?
silakan silakan :)

semalam officer aku sound quite sarcastic way
eh asyik cuti sesaja
kang nanti abis cuti tu
selamba je aku jawab
takpa.. aku guna cuti sendiri
bukan guna orang lain pun
if abis berenti lah
huh! padan muka
selalu je cakap camtu if aku cuti
nyampah!!!
jeles dan malas lah tu
sebab if aku cuti dia kena buat kerja aku
kat dept yang satu lagi tu
lantaklah...
bukan salah aku pun
dah management suruh buat camtu
apa boleh buat
taik kambing dah bulat
kan kan kan

ehh... aku bukan cuti sesuka tau
semalam one of relative berpangkat datuk meninggal
so of course aku terpaksa bertandang ke rumah
dan menolong apa2 yang patut
lagipun tu very close family
even mertua kepada adik mak 
tapi dah cam atuk sendiri 
sebab if tolak campur semua
we're still very close relative
time ni lah kita kena berkumpul semua
beri sokongan moral dan semangat

back to my officer tu
dia tau reason why aku ambik leave
sibuk lagi tanya silasilah aku dengan atuk tu
sebab aku tau dia memang rasa
aku tak patut ambik cuti pun
sebab bukan parent mak or parent bapak
ehh... walaupun bukan datuk betul
aku rasa memang patut ambik pun
lain lah dia
live on her own
tak begitu peduli dengan saudara mara
eh bukan aku buat cerita tau
anak buah suami dia, kawan ani
selalu complain auntie dia ni pelik 
hahahaaaa........ lantak lah
nasib bukan saudara aku
eh.. terjahat pulak :o

sekejap lagi nak ke rumah auntie tu lah
ni masih tunggu yang lelain ready
aku seawal 8am tadi dah ready
cuci kain baju (3 round)
masak bubur ava
bangun je ava 
aku terus suapkan dia bubur
kena buat cepat2 sebelum dia makan junkfood
lately selalu disajikan dengan junkfood
dan maggie mee in my cup

sebenar aku tak suka
selalu membebel
tapi mana boleh control orang yang jaga dia kat rumah
aku yang kena bebel balik
kau orang dulu pun mak bapak pelihara camtu
mana ada pilih2 makanan
makan je apa yang disukai / ada
tengok sekarang besar2 pun

yalah tu dulu
makanan masih tak banyak choice
terutama aku yang membesar di typical kampung
makanan masih segar dan fresh
ayam pelihara sendiri
sayur2an pun dari kawasan hutan sekeliling
atau tanam sendiri
takda guna racun2 tu semua

sekarang??
semuanya guna chemical / racun
banyak guna bahan actificial
tiru itu ini, inject sana sini
sebab tu lah kot
orang zaman sekarang ni
makin banyak penyakit baru timbul
or mati di umur muda

ops cam terlebih sudah lak ni
nak breakfast
then ngadap rumah auntie
mungkin seharian hingga ke malam





zzzyy






2 comments:

tq, peace :)