Tuesday, May 15, 2012

hari yang tak begitu memberangsangkan
hati masih panas membara sejak semalam
system pemarkahan kat office yang sangat2 bias
penuh dengan manusia yang gila kuasa
yang cakap tak serupa bikin
yang raja tai-chi / bola sepak
dan apa2 yang sewaktu dengannya


system appraisal yang sangat2 tak adil
base on personal like / dislike
makin banyak kerja kau buat
makin kecil markah kau dapat
why??? how do they judge??
my manager can't answer me
perlu kah bersikap marah2 if over worked
which will help to jeck up the mark?
(makanya ada yang berbuat demikian)
he can't answer my me either


i don't expect they to added my mark
just i want him to know how do i feel
kerja 2 dept tiap hari
kekadang 3
how do they expect me to be fast
if sekejap2 masuk bilik tu
sekejap2 turun ke bawah
for sure kerja kat meja pun berlambak tak terbuat


i might be getting slower
tapi aku tetap try very hard to settle my works
if sebelum cuti aku takkan tinggalkan taik atas meja
semua aku akan bersihkan
what else do they want???


aku tahu sebenarnya marah pun tak guna
cuma once a while aku perlu luahkan rasa
kekadang sangat stress sebab
terpaksa buat kerja yang orang atasan tak anggap kerja pun
tapi hakikatnya, sangat banyak kerja kena buat kat situ


semalam aku dah berazam
if camni diorang layan 
i'll played the same game
markah kecil, kerja buat perlahan-lahan


month-end ni aku cuti
officer aku pun cuti
lantaklah biar diorang buat kerja 
kat dept yang bukan kerja tu
last xmas diorang dah kecoh
sebab aku n officer cuti sama2
tu baru sehari
tengoklah camna if aku cuti 4 hari!


selama ni diorang senang je
sebab dept yang takda orang nak
sebab kerja tak di iktiraf sebagai kerja
aku yang buat,
susah senang aku yang handle bersama officer aku


Yeah!! yeah!!






zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)