Tuesday, May 8, 2012

semalam call JPN
nak tanya mykid Ava dah sampai ke belum
aku buat dia hujung Dec 2011
diorang suruh tunggu 2 bulan

after 2 bulan aku call tanya dah sampai ke belum
diberitahu bahawa aku kena register dlm their system dulu
then baru boleh keluarkan mykid
aku persoalkan kenapa dulu masa buat 
takda pun diberitahu

yang jawab tepon tu kata
dia tolong aku registerkan
tak perlu aku datang JPN
then sebulan kemudian baru datang ambik mykid
fine..

sebulan berlalu.... aku tak tany
bagi peluang
sebulan lagi berlalu... masih watde
bagi peluang lagi
semalam, setelah 3 bulan aku call tanya
diberitahu lagi
aku harus register dalam their system
WTH!!!!!!!!!

kan hari tu dah kata diorang akan tolong registerkan
apa lagi masalahnya
tak siap2 lagi ke meregister dalam their system tu

aku dah naik angin

aku: brapa lama nak tunggu lagi?

lady: errkk.... erkk...

aku: usually this kind of situation, brapa lama kena tunggu

lady: tu terpulang dengan HQ kat Kuching

aku: that's i dont care!  dulu aku dah disuruh tunggu 2
bulan then tunggu lagi tuk register another month
dah sebulan aku bagi lagi peluang extra 2 bulan
masih juga nothing happen. brapa lama kena buat??
give me exactly masa kena tunggu.... (kepala dah nak 
keluar api, suara dah bergegar, sangat marah)

lady: 2 bulan
aku: ok! sapa nama awak?
lady: noni....
aku: noni binti apa?
lady: johor
aku: spell it for me!
lady: N.O.N.I binti J.O.H.O.R
aku: bagus!! in another 2 month aku cari kamu!!

then dia minta number tipon aku
aku bagi

and pagi tadi masa parking 
ada miscall
tengok no local
wonder sapa ya?
the call lagi

lady: puan bla bla bla..
aku: ya... saya
lady: registration dah buat dan sekarang semua
dah dalam system. another 2 bulan lagi boleh 
datang ambik mykid.

aku: ok terima kasih.oh noni kan?
terima kasih noni!

hah!! boleh pun buat cepat
yang berbulan2 aku tunggu tu
diorang tak buat2, kenapa hah??
orang pejabat government ni
nak kena maki hamun dulu baru buat kerja
baru ada sense of urgency
if tak, semua lenggang2 kangkung saja
mentang2 orang awam takda pilihan lain
sesuka saja

ni pun belum tentu next 2 bulan 
aku akan mendapat mykid ava
malas aku nak mengharap
mungkin perlu bagi extra another month
or mungkin perlu maki hamun lagi
which kali ni mungkin perlu berdepan live
tunggu cerita selanjutnya....


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)