Saturday, June 16, 2012

hujung minggu yang sibuk
semalam adik n SIL pindah ke rumah sewa
semua sibuk tolong bersihkan rumah tu
dan malamnya diorang pindah

aku datang lewat petang
so semua dah selesai masa aku datang
so jadi penyibuk je lah

then aku ada assignment
membeli dapur
ambik tong gas xtra kat rumah
misi berjalan kelam kabut

first kena ambik tong gas balik rumah
mandi kan sendiri
dan mandikan ava
rushing ke kedai tuk charged tong gas tu
masa tu dah kul 8.30pm
ehh ada tong takda kepala dia 
mana boleh masak

dah memalam mana ada kedai hardware buka
hanya ada satu which about 20km dari rumah
masalahnya kedai tu tutup 9pm
so rushing pergi sana
nasib jalan tak jem
sampai terus kelam kabut cari barang
by the time aku keluar kedai tu
diorang tutup lampu
huh! nasib sempat
then rushing balik ke rumah sewa adik

bila gas dan dapur dah sampai
semua cepat2 pasang
sebab............... semua dah kebuluran!!!
kebuluran nak makan nasi
nyeh nyeh nyeh

ava lak dah meroyan nak tidur
dukung taknak lama
lepas berjalan lak nak minta dukung
suruh tidur kat tilam SIL takmau
rumah baru kan
belum ada bau yang familiar
tu ler yang dia tak suka

dan as usual seperti masa ketika menunggu
masuk kereta, on aircond full blast
mainkan CD kartun or nyanyi2 
setengah jam kemudian dia longlai

dia tau if time ngantuk dan kereta belum berjalan
aku akan baringkan kerusi depan tu
dia hisap pepet peluk  selimut
gerenti longlai

sekejap lagi nak pergi rumah uncle
dia organise BBQ
makan sesaja kerja :)
oklah
epi weekend semua
karang rajin, malam update lagi 





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)