Saturday, July 14, 2012

Cerita Makan

hari tiap kali pergi kl
antara benda yang aku target
beli kasut
tapi kali ni takda beli
sebab hari tu masa pergi mines
takda yang berkenan
(jarang sungguh aku takda yang berkenan)
tapi kali ni
seriously memang takda yang aku suka
even sandle


cuma beli flip flop kat reject shop
tu pun sebab kaki lenguh guna kasut
beli terus guna


dan target yang lain dan utama
jalan2 cari makan!!!!!!


sampai je airport terus pergi burger king
miri takda burger king ok
tapau, perut memang masih kenyang
jumpa kawan mat salleh tua cam colonel sanders (apek KFC)
very friendly tapi tak sempat beramah mesra lama
bergurau masa que beli burger king saja
sebab nak rushing pergi hotel
takut tak sempat dinner
dinner free kat hotel maaa
rugi if tak cuba
which turn out
takda banyak choice pun
makan sikit je


makan kat training centre variety juga pilihan
if lunch
ada nasi campur
ada mee kari
ada tosai, ulam2an, salad
tapi aku biasa makan main dish (nasi)
dan buah2an je
yang lelain tak larat ah
kan lepas tu masuk kelas, duduk saja
confirm mengantuk tahap gaban


ok
malam pertama
jalan pergi the Mines
perkena sandwich Subway
tahlah aku tak perasaan pun brand ni
kawan yang ajak dan kata sedap





tu dia..
oklah sebab ada daging (i loike)
aku suruh waitress tu masuk semua
kan first time makan
of course nak yang paling sedap
dengan air tropicana RM16++


lepas jalan2
makcik bidah jemput
awal2 lagi dah sound kat dia
suruh bawa pergi makan sate
mengidam nak makan sate kajang
dia kata ok
hati sangat gumbira


Willy Sate kat Ramal food junction
dekat country heights
sate 70sen secucuk
if compare to sate 70sen secucuk kat sini
amat jauh beza size nya
yang ni kau ngap je
terus on the air...
puuuhh!! puas ati
ni sambil menaip sambil imagine
if dekat, confirm nanti aku pergi lagi



makan lak otak-otak
20 batang RM14
sedap juga meskipun rasa sama 
dengan yang ada jual kat sini
(kat sini tu diorang memang order dari johor)
mungkin dari supplier yang sama

yang ni burger yang dagingnya fresh di panggang
masa order tu seriously aku ingat amat besar tau
dagingnya sebesar A4 paper dibagi dua 
bila sampai, kecewa 
sebesar burger biasa je pun
dagingnya cam dibagi 4
yang ni beef special ada beef ham & 3 batang sosej
sedap lah juga tapi tak if tak makan pun takpa
RM12


yang ni mee aku makan kat Little Taiwan stall di KLIA
nama dia ada cam beef mee with bla bla treasure
tak ingat aku
tapi campuran ialah daging yang lembut
perut sapi, kulat dan sayur
kuahnya segar, pedas
sedap.... worth to pay RM12


lepas tu release ourselves kat toilet
nak kencing, buka contact lens semua
tertengok lah hand dryer ni
mula tu wonder apa ke menda
seriously jakun ok
sebab tak pernah tengok lagi
kat sini belum ada tandas guna pun
seorang suruh seorang try
masa orang ramai taknak lah
bila dah takda orang baru cuba!!
hahhaaaa,,,, siap dryer lengang baju yang basah

ni dulu, a fews years back 
kan kat KLIA tu ada tandas yang pancut air lepas kau guna
aku ni as usual lah 
mana lak pernah tengok menda tu
perasaan juga ada paip kecil kat toilet tu
bila air tu  automatic keluar, terlompat tau
ingatkan benda apa sejuk keluar dari toilet
nasib baju tak basah
lepas tu sengih manjang :)












yang ni satu lagi mengkagumkan aku
memang lah tau time west and east malaysia ni berbeza dalam sejam
masa turun tunggu teksi nak ke the mines aritu
kul 7pm 
hah, matahari masih bersinar camni tau
if kat Miri, dah gelap gelita!!!
satu malaysia tapi tak sama

zzzyy

2 comments:

  1. a'ah makcik! satu kemestian tuk pergi if aku dtg next yr :)) kwn aku pun kata sate dia sgt sedap. rasa nak lagi dan lagi

    ReplyDelete

tq, peace :)