Wednesday, July 25, 2012

luar tetiba angin kuat
berdentum2 atap rumah 
harapnya bukan atap rumah aku lah
kedengarannya cam atap rumah sebelah
tah lah telinga ni bukan boleh percaya sangat pun
nasib baik aku dah sampai di rumah
sebentar tadi pergi ke rumah SIL
about fifteen minutes dah sampai
terus angin kuat
aku lebih takut if angin kuat dari hujan lebat
sebab rumah aku ni dalam kategori tepi pantai
if angin dah kuat bertiup memang ngeri lah rasa
eehhh... doanya takda buruk berlaku 

harini, again, 
syukur alhamdulilah
berjalan dengan lancar
semua kes yang tertunda so far
telah habis aku 'goreng'
lega tengok meja kosong
esok lak kena scanning banyak document
if takda 'iklan' menganggu
insyallah semua lancar

pagi tadi masa nak pergi kerja
as usual, time puasa
memang aku akan turun lambat dari biasa
biasanya kul 8 or setengah jam sebelum start keja
bila aku nak tutup gate
tetiba dengar miaw miaw miaw
opss!!! bunyi cam dari engine kereta aku ja
cari2 tak jumpa
terpaksa bangunkan bapak
minta tolong tengokkan
fefahamlah blackie aku kereta kecik
so bahagian engine nya adalah compact
susah nak tengok kat celah2
dahlah bunyi miaw2 tu terhenti bila aku panggil
dan mak dia kelihatan amat nervous dan risau
ke depan ke belakang dia berjalan
akhirnya jumpa gak kat celah bumper depan

aku dah lambat 15mins
takpa masih ada 15mins
jangkaan ngam2 kul 8.30am lah aku sampai opis
lambat 2 3 mins takpa
then tengah drive sambil dengar radio
aku cam dengar sound effect yang pelik
sayup2 kedengaran miaw2
glup!!! terkedu aku
kebetulan ada traffic light
berhenti dan dengar bebetul
huh.!!! confirm! sah!!
buat U turn balik rumah
sampai je kat rumah hon bapak
minta tolong carikan
aku dah panic sebab dah lambat ke office
call boss inform aku lambat
tengah jadi hero menyelamatkan anak kucing ni
again
adalah dalam 15mins cari baru jumpa
masih kat tempat yang sama
anak kucing yang pertama lepak tadi
yang hairannya
tadi pun turut cari tapi takda
mungkin dia mengecilkan badan or lepak kat engine 

pergghh!!! lega dua2 anak kucing tu dah jumpa
ada rasa nak teruskan jalan ke office tadi
tapi kesian juga dengan anak kucing tu
kang mati kering dalam bumper depan aku
sapa nak bertanggungjawab??
tak koser aku

eh angin dah berhenti
nasib tak lama
dalam 15mins gitu je
lega rasa

k lah nak layan true blood
suka tengok vampire2 yang handsome
nite2





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)