Sunday, August 19, 2012

Busy Bee

 hari yang panjang
hari yang busy
hari yang hujan
setelah lebih sebulan takda hujan
akhirnya hari ini kat area rumah aku
hujan dengan lebatnya



















buktinya...
dengan hanya hujan lebat kurang dari sejam
jalan raya depan rumah banjir 
akibat limpahan air dari parit 
yang tidak mampu lagi menangkung 
bebanan air yang banyak

yang tak merisaukan
ianya hanya sekejap
lepas hujan reda
air pun surut seperti sedia kala

tapi yang teruknya
rumah2 depan tu
akan menjadi longgokan sampah
sampah2 yang mengalir dari area aku
kan area aku bukit yang menurun
rumah aku adalah leretan terakhir berbukit
so bila hujan kan air mengalir dari bukit
terus turus stuck kat bawah

aku pula hari ni sangat busy
busy buat persiapan raya
seawal 8.45am (eh awal ke?) :)
aku dah bangun buat biskut
takda lah banyak dalam about 50 keping je
ava dan yang lelain masih tidur

lepas siap biskut 
aku pergi shopping apa2 yang patut
balik dari shopping direct busy
memotong ayam dan daging
lepas tu relax sekejap
then start masak 
testing and for the first time 
aku masak ayam kurma
rasanya ok lah
just agak cair kurang kaw

then cuci garaj sekejap
sambil main2 hujan yang tengah lebat :)

buat kek hati yu
sambil menunggu kek masak:-

aku masak itik 
tumis dengan rempah 5 rasa
makan, mandi
lepas tu hantar tapau ke SIL
lepak about 10mins kat tempat dia
despite of hujan
aku yang plan nak hantar je tapau tu
terpaksa bawa ava turun sekali

bila parking je kereta
terus dia off tv dia
dan cari kasut sebab nak keluar
aoyoyoyoooo
aku ingatkan dia dah nak tidur
rupanya masih cergas 
leka makan popcorn yang SIL bagi
and..
lepas abis popcorn tu baru dia tidur



















picha semalam
ava lepak bersama anak cousin SIL
sangat seronok sebab ada kawan












yang ni pula hasil tangkapan masa shopping tadi
tempat letak biscuit yang comel
sekali tengok cam telinga mickey mouse
actually lama dah aku idamkan
tapi harga cam mahal sangatlah RM89.90 sebijik
tadi, dah ready nak bayar pun mainan ava
sekali mata aku tertumpu pada satu corner
eh, pasal ramai orang ek
terus membusy bodikan diri ke situ
sekali tengok ada sale 70% 
mostly cantik and mahal
aku hanya mampu beli yang dua ni
after discount RM26++
berbaloi kan
sangat2 suka dan puas hati
benda idaman dah dimiliki
nasib sempat 
sebab this is the last pair

cakap tentang persiapan raya
mostly dah ok
bukan celebrate besar2an pun
just simple je
2nd raya aku open house
tuk keluarga dan kawan2

tu ler yang aku berdoa sesangat
agar aku sempat masak
semua aku handle seorang

menu aku for open house:-

daging kurma
kari ayam
sayur campur
nasi putih n pulut
umbut kelapa sawit rebus
ada french fries and sausage
tuk bebudak

duit raya aku tak sediakan banyak
tak mampu makcik
sebab kali ni beraya and yet belum dapat gaji
sangat kejam kan opis aku
takda dok fikir orang nak beraya

k lah nak tidur
esok main event, beraya ke rumah ani
lepas tu takda lagi
nak buat kek dan biscuit
last minute kan
takpa, esok aku close house
raya kedua baru open house

nite2 n selamat hari raya






zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)