Monday, October 8, 2012

kegilaan ava terhadap selimut dia makin menjadi
sekarang if berjalan kat pasar
mesti bawa bersama
bukan disimpan dalam kereta tau
kena bawa simpan dalam bag

masih ingat masa memula dia berminat dengan selimut dulu
ada lah satu malam tu
aku dan mak tengah tengok tv
tertiba dia dok berbunyi 
cam sound anjing cium sesuatu
(sorry sayang mami terpaksa 
umpamakan sound cam anjing)
sebab tatau nak explain camna
berbunyi cium sekeliling tv
aku n mak hairan, berpandangan
wat epen elepen?

then tah camna
mak terkeluarkan selimut
terus dia terkam dan cium 
siap dengan sound system sekali
barulah tahu 
rupa2nya dia cari selimut dia tu

sekarang walau di mana2
if dia dah minta pepet
siap mesti come with the package
dia pasti minta 'pua' (selimut)
ada last week pergi pasar
time aku tengah que nak bayar
tetiba dia meroyan minta selimut
aku hulur 
nasib baik cium sekejap je
pastu dia sibuk nak berlari
tak kisah tentang selimut lagi

ni aku risau
if selimut dia tu rosak nanti 
camna nak ganti hah??
dah a few selimut yang hampir serupa aku beli
dia tetap takmau
yang exactly cam dia punya lak
langsung tak jumpa
tu lah kot keistemewaan selimut dia
susah nak dijumpai dimana2
takda galang gantinya



















tu dia tidur dengan selimut idamannya
bagaikan irama dan lagu





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)