Wednesday, May 15, 2013

Hongkong Day 1 part 2

dah cek in semua
relax sekejap
then
aku n sil keluar hotel
tuk tengok keadaan sekeliling

mula2 berdekatan hotel je
than terfikir nak pi ladies market
camner pi sana?
of course naik mtr
metro train railway=mtr

bukan biasa pun
naik pengangkutan train camne
sebab kat sarawak mana ada
so dari info yang dah google sebelum
faham yang
untuk memudahkan
kita naik kenderaan awan di HK
elok if beli octupus card HKD150
yang 100 kita guna 50 deposit
nanti if tak guna lagi
kita dapat refund
dan HKD8 sebagai service charge
so far aku dah top up HKD100
nanti dah aku cerita tentang kos pengangkutan

ok back to cerita jejalan
tengok peta camna nak pi ladies market
dan after tanya org keliling
we managed to reached ladies market

tempat tu macam petaling street di KL
menjual macam2 souvenir
aku as usual
beli tshirt yang tulis HK tu
keychains & fridge magnet
hasil tangkapan yang baik
HKD100 tuk 6 helai tshirt tulis HK
HKD100 tuk 5 helai baju babymilo
HKD100 tuk 6 helai tshirt budak
HKD10 each tuk 5 fridge magnet
and 6 keychain

ladies market ni lebih kurang 1km
tak ramai sangat pengunjung
tu yang senang nak jalan
sini boleh tawar menawar
dan penjual lebih ramah dari PS kt KL tu
memang adalah yang marah2
if ada yang tanya tapi tak beli
tapi dari pengalaman aku
takler sampai sumpah seranah
macam yang kat PS tu

bagi aku
tah kenapa perlu rude
tu kan periuk nasi diorang
if rude sesaja
sapa nak beli kan
tah ler labu
tiap orang ada masalah.tersendiri kan

balik hotel dgn senang hati
malam tido lena
esoknya ada plan lagi



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)