Tuesday, December 30, 2014


on xmas day!!

biasa lah kan holiday
memang bangun agak lewat
tapi seawal 7am dah ada yang call mak
2 orang adik yang kat offshore
dah tu kakak2 mak
dan aunty suruh pergi open house

so by 11.30am dah ready
but of course pergi rumah bestfriend aku dulu
tetamu yang pertama
yes!!! hasrat tercapai!!!
dia memang suruh aku datang awal
if boleh tetamu terawal 
sebab aku selalu datang malam
by that time
makanan banyak yang dah abis
so tahun ni aku bersemangat

datang2 je terus duduk makan
especially ada my favourite
black pepper lamb dia
daging masak hitam
pulut
roasted lamb leg

tambah lagi belum makan minum apa2
so kiranya brunch lah 
lepas tu sesi testing kek
meskipun dia beli
ada yang dibeli khas dari kuching
dibeli dari yang buat homemade
sudah pasti sedap

tak sempat tangkap gambar ah
sebab ghairah makan
lagipun kat rumah orang kan
takkanlah nak bersnap2
dalam dia sibuk2 melayan tetamu lain
yang datang berduyun2 selepas aku

lepas rumah dia
aku pergi ke rumah another bestfriend
tapi jaraknya
seperti dari utara ke selatan
but demi kawan sanggup juga












sini santai skit
sebab tak ramai yang datang serentak
so dapatlah sesi bergambar
tu pun hanya beberapa keping gambar yang sama je
pergi visiting bercerita bergurau
tak koser lah nak bergambar semua

balik dari rumah kawan ni
pergi rumah aunty dan cousin
memang takda sesi bergambar lah
full dengan sesi borak2 santai
makan pun dah tak larat
cuma minum je 
tu pun sikit2
nak makan kuih biscuit semua memang takda lah
duk bercerita dan minum tuk basahkan tekak

larat pergi 4 rumah saja
pastu lepak rumah adik
sebab ava pun dah flat dan tidur
so layan terbaring2 layan internet je lah
sampai about 9pm baru balik rumah

begitulah kisah aku di hari xmas
tak sempat nak berkunjung ke banyak rumah
dari 11.30am dan by the time berhenti dah kul 4pm
tu pun ava dah flat sangat, tertidur
dan bila dah berhenti
malas lah nak sambung lagi








zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)