Tuesday, September 8, 2015

Sakit, Daging, Ayam



tukar template blog baru
harapnya lepas ni aku rajin lah updet
dah cam berdebu je blog ni
gara2 kemalasan asyik melanda

hari ni masih lagi MC
semalam juga
balik to my previous entry
about kondisi badan yang tak stabil tu

actually period aku tu masih tak stabil
malam khamis yang lalu
aku bleeding sangat heavy
5 6 kali terpaksa tukar pad
boleh dikatakan 
dari pinggang ke bawah dilumuri darah
tak pernah aku bleeding truk camni
pakaian je  3 kali aku bertukar
gara2 kebocoran

terpaksa minta emergency leave jumaat tu
tak larat lah asyik bertukar ganti di tempat kerja
tambah lagi badan pun lemah
tapi tah somehow
manage to drive balik kampung
kebetulan sil dan adik ada
so excited menguasai badan yang lemah

dan disebabkan kat kampung ada durian
dan aku langsung tak makan ubat
maka bleeding lah dia sesuka hatinya
ingatkan nak berhenti
sampai ahad pun masih juga maha hebat bleeded

so semalam aku jumpa lagi doc pendek aku
(ahahahaaa doc company tu pendek  orang nya
dah almost 23 tahun aku dia yang rawat)
dia bagi aku pil hormon lagi
vitamin and pain killer
and top of all
pill darah tinggi!!!
fuyioooo!! dapat pen merah dah
so terpaksa lah on medication now
esok aku cek lagi tekanan darah
harapnya ok and stabil lah

ok 
kan katanya dah dapat pen merah
dan harus jaga makanan
terutama salty food
tapi selera ni pelik lah pulak
bangun tidur rasa nak makan daging masak hitam

dipendekkan cerita
dalam kul 9am aku dah kruk krik krok kat dapur
masak bubur tuk ava
masak daging masak hitam
dan masak sup ayam cendawan
and at the same time
mesin kain baju, jemur
bercucuran peluh mengalir
sekarang badan aku memang senang berpeluh
siap menitis2
pertukaran hormon kot
or could it be pra monopos??

























daging masak hitam







sup ayam cendawan


makan dengan nasi panas
perrgg!!!! sedap
sebenar lama dah mengidam nak masak daging tu
aku malas
sebab process masaknya lama
tapi hari ni dah tak tertanggung lagi











zzzyy






No comments:

Post a Comment

tq, peace :)