Monday, February 24, 2014

Kalau aku kaya....

Kalau aku kaya
Hari-hari.hari raya

Hmmm lagu tengah hit sekarang ni
Altimet ft awi rafeal

Camne korang?
Camne if tiba2 kaya?
Duit banyak 0 0 0 0 0 0

Jum angan2 sikit

Kalau aku kaya......

RUMAH

Takkan jual rumah yang sekarang ni
Meskipun kecil tapi aku suka
Akan renovate cantik2
Biar luar nampak biasa
Tapi dalam, kalah rumah Shah Rukh Khan

Beli sebidang tanah besar
Dalam satu kawasan
Bina rumah sebuah seorang
Tuk sendiri dan adik beradik
Tengah2 letak swimming pool
Petang2 boleh lumba renang

KERETA

Beli 1 fourwheel drive
Kereta lama akan cat n modified cantik2
Beli 1 each tuk orang2 tersayang, family


BIL

Semua akan bayar upfront
Takda tertunggak
Termasuk tuk adik beradik ipar duai

KERJAYA

If course aku berhenti kerja
Tapi aku buat business sendiri
Antara biz aku mungkin involved

Buat panggung wayang yang canggih
Serba serbi modern n selesa
SIL boleh uruskan

Buka kedai tattoo modern
Adik boleh handle

Bina restaurant
Yang mampu semua pergi
Ada macam2 jenis makanan
Kampung
Western
Local
Asean

KEBAJIKAN

Bina rumah anak2 yatim
Sediakan dana khas dari setiap biz
Tuk kebajikan rumah ni

WHAT I DO TO MYSELF

Aku takkan segemuk ni
Yanglah dah duit banyak
Takkan tak mampu kuruskan badan kan
Tak perlu lah seperti model
Dapat muat size S pun dah ok

Pergi belajar memasak memacam
Yalah mana ah tau cef restaurant lari
At least sendiri pandai masak
Begitu juga SIL, adik, mak
Termasuk anak2ku

Pergi melancong around the world
Sambil soping!
Barang kegemaran akan disoping

Clothes
Kasut
Perfumes
Small jewellery
(suka yang berpermata kecil)

But most of all,

Harus dipastikan
Belajar tuk merendah diri
Jangan sombong
Jangan tamak
Taat pada agama

Tu ler antara keinginan
Kalau aku kaya

Seronok juga angan2 ni
Banyak idea
Sesekali biarlah
Aku menjadi MAT JENIN!!
MUAHAHAHAAA!!!!




zzzyy















No comments:

Post a Comment

tq, peace :)