Saturday, September 5, 2026

Laporan Siaran Langsung Hari Ini

assalamualaikum

korang buat apa tu?

masa start nak update tadi
blogwalking
try nak publish komen
tak dpt pula
ni aku just try update
tah dpt publish ke tak

dalam sibuk2 update
ada je yg sibuk menganggu
biasa budak kecik 
yang selalu ganggu

ni aku natang berbulu
yang ganggu

si mochi
mengigit wayar sana sini
kang kejung kena dek letrik
mami tak reti nak react camna 
nak oiiii





tiap angle dia try nak gigit wayar






lepas kena marah
reti lak pura2 nak tido
bila aku tak tgk
operasi mengigit 
bermula kembali








budak ni kebelakangan
sangat clingy kat aku

sebelum tido malam
dia akan cek dak ava
naik katil
tengok keliling dia

pastu balik ruang tamu
tido kat atas sofa
berdepan dgn tilam aku
selagi aku tak tido
selagi tu dia pun sama

btw, aku 4 5 malam ni
tido ruang tamu
sebab ekon kat bilik tido
sekejap sejuk pastu panas
on and off gitu

suspected sebab since renovate dapur
air circulation agak jauh tuk keluar
aku try guna exhaust fan 
tuk tarik udara panas keluar
yet still tak cukup
nampak gaya kena panggil doc ekon lah ni
tapi tunggu dulu lah
belum ada budget

k lah semua

happy weekend
jaga diri jaga kesihatan

* jerebu di Miri harini 173
masih tak sihat


Wednesday, September 2, 2026

Macaron


pic credit to Global Taste


 

Monday, August 31, 2026

Keypad D rosak

 

begini lah keadaan keyboard D
yang telah rosak

memang lama dah tanggal kerna dak Ava
tapi masih boleh di tap2
ni a few month ago
kan PC dak ava rosak
dia guna 
terus rosak tak boleh guna terus

yalah dah dia guna tuk main games
duk tekan cepat2



sekarang aku menaip
masih guna kebot laptop
tapi bila nak menaip D
aku taip kat kebot pink tu

eh yg putih tu tenggiling
hahaaa..
bergulung sebab sejuk
meskipun kat luar keadaan berasap
as for now IPU Miri 170+
and worst seharian ni
keadaan bukan berjerebu
tapi berasap
so hari ni memang tak pergi memana
duk rumah je



Sunday, August 30, 2026

Iphone Dak Ava Rosak

 beberapa hari ni kalut
Iphone dak ava 
tak dapat nak charge

nak bawa ke doc phone
tapi khamis jumaat
aku balik lambat
sebab ada training menari

so semalam aku bawa lah
harapnya cam last month
usb yg rosak
beli baru terus ok
ni semalam selepas test charge
memang tak masuk
problem lain lah tu
suspected bontot pengecas tu rosak
mlmnya kedai msg
yes mmg betul

kena repair dlm rm230
then after discount rm190
just proceed lah
sober je rupa budak tu takda phone

nah walaupun iphone generasi ke 13
tetap mak dia ni tak mampu
ni adik yg beli
tipon 2nd hand
asalnya nak bagi aku
tapi aku taknak guna iphone
last2 bagi dak ava
lama juga dia dah guna ni
more than 2 tahun rasanya




ni benda yg rosak tu
senang cerita
rosak lubang tempat masukkan charger tu
meskipun dia yg rosak
tapi keseluruhan set kena ganti
nasib rega masih ok
if mahal, tak sanggup aku repair
baik beli baru





harap bertahan lama lah ni
adik dah kata 
if dia or isteri beli phone baru
nanti dia bagi iphone dia skrg tuk dak ava
errmm sukati  korang bapak anak lah
aku memang tak mampu 
nak beli iphone ni semua


lagipun aku tak reti guna iphone
aku pengguna setia android
aku jenis yg tak cerewet phone
just aku perlukan phone
yang cantik graphic
sebab aku pemain online games
so phone harus besar space
harus cantik graphic


Wednesday, August 26, 2026

MY RM16 Eat Clean Menu

 Assalamualaikum

Hari ni aku join kwn2
Eat clean

RM16



Ok lah portion dia
Come with watermelon juice

Brokolli
Ayam
Pumpkin
Jagung
Tauhu
Kulat
Tomato




Yg pertama aku makan?? 
Brokolli!!! 
Sebab aku tak suka
Harus makan first
Nanti if dah kyg
Kang terbuang 🤣🤣 




Keseluruhan not bad
Mengenyang kan

Aku dh order for another 2 day
Since dia murah
Sempena merdeka offer

Jeng jejeng jeng