Monday, August 31, 2026

Keypad D rosak

 

begini lah keadaan keyboard D
yang telah rosak

memang lama dah tanggal kerna dak Ava
tapi masih boleh di tap2
ni a few month ago
kan PC dak ava rosak
dia guna 
terus rosak tak boleh guna terus

yalah dah dia guna tuk main games
duk tekan cepat2



sekarang aku menaip
masih guna kebot laptop
tapi bila nak menaip D
aku taip kat kebot pink tu

eh yg putih tu tenggiling
hahaaa..
bergulung sebab sejuk
meskipun kat luar keadaan berasap
as for now IPU Miri 170+
and worst seharian ni
keadaan bukan berjerebu
tapi berasap
so hari ni memang tak pergi memana
duk rumah je



Sunday, August 30, 2026

Iphone Dak Ava Rosak

 beberapa hari ni kalut
Iphone dak ava 
tak dapat nak charge

nak bawa ke doc phone
tapi khamis jumaat
aku balik lambat
sebab ada training menari

so semalam aku bawa lah
harapnya cam last month
usb yg rosak
beli baru terus ok
ni semalam selepas test charge
memang tak masuk
problem lain lah tu
suspected bontot pengecas tu rosak
mlmnya kedai msg
yes mmg betul

kena repair dlm rm230
then after discount rm190
just proceed lah
sober je rupa budak tu takda phone

nah walaupun iphone generasi ke 13
tetap mak dia ni tak mampu
ni adik yg beli
tipon 2nd hand
asalnya nak bagi aku
tapi aku taknak guna iphone
last2 bagi dak ava
lama juga dia dah guna ni
more than 2 tahun rasanya




ni benda yg rosak tu
senang cerita
rosak lubang tempat masukkan charger tu
meskipun dia yg rosak
tapi keseluruhan set kena ganti
nasib rega masih ok
if mahal, tak sanggup aku repair
baik beli baru





harap bertahan lama lah ni
adik dah kata 
if dia or isteri beli phone baru
nanti dia bagi iphone dia skrg tuk dak ava
errmm sukati  korang bapak anak lah
aku memang tak mampu 
nak beli iphone ni semua


lagipun aku tak reti guna iphone
aku pengguna setia android
aku jenis yg tak cerewet phone
just aku perlukan phone
yang cantik graphic
sebab aku pemain online games
so phone harus besar space
harus cantik graphic


Wednesday, August 26, 2026

MY RM16 Eat Clean Menu

 Assalamualaikum

Hari ni aku join kwn2
Eat clean

RM16



Ok lah portion dia
Come with watermelon juice

Brokolli
Ayam
Pumpkin
Jagung
Tauhu
Kulat
Tomato




Yg pertama aku makan?? 
Brokolli!!! 
Sebab aku tak suka
Harus makan first
Nanti if dah kyg
Kang terbuang 🤣🤣 




Keseluruhan not bad
Mengenyang kan

Aku dh order for another 2 day
Since dia murah
Sempena merdeka offer

Jeng jejeng jeng

SBEU Bowling Tournament

 8.8.2026
seawal 7.30 dh kat pasar for breakfast
sebab by 9am 
harus dah ada kat bowling alley
tapi agak terlambat
sebab parking bukan kat
pintu masuk
pusing bangunan tuk ke main door
kan shopping belum buka
soo tuk bowling
diorg buka satu pintu je
senang security tgk org2 keluar masuk

dua tahun dah tak buat
last year pertandingan archery
so this year kita buat lagi

kali ni 11 team bertanding
tiap team 3 org
aku ikut bertanding juga
turut
mengeruhkan air bak kata org tua







para pemenang
tgh2 winner, MBB 1
tepi kiri 2nd, Muamalat
tepi kanan 3rd, MBB 2




top men & women
dari MBB 1




wajah2 kegirangan
meskipun
sakit lutut
sakit bontot
sakit paha
sakit tunjuk jari




alhamdulilah
semua smooth

winner group dpt rm500
2nd rm300
3rd rm150
men & women rm100 each

group aku dapat 4th!
ok lah tu
main after 2 tahun

next year mungkin nak adakan 
pickelball tournament pula
kena present budget 
masa mgnt workshop nanti


.


Monday, August 24, 2026

Dessert Buah

  



gambar lama dh upload
nak cerita pun dh tak siok

makan ni selepas lunch
masih ingat struggle nak abiskan




yang bawah ni pulak
keladi bersama ubi manis
ditambah jelly
pun sgt sedap




bila tgk kembali
terus rasa
nak pergi makan lagi 
hehehee