Saturday, June 4, 2011

bila tak update
terasa banyak betul
yang nak ditulis
yang nak dishare
meskipun tak ramai baca blog aku ni :)

masa masak bubur ava
masa basuh pinggan mangkuk
masa mesin kain baju
masa mandi
banyak betul idea kat kepala
tapi...............
bila dah berdepan PC
semua hilang
mungkin hilang sebab
terlalu sibuk bermain games facebook
or if ava bangun
sibuk layan dia menekan keyboard
bila keluar je dari bilik
dan tengok aku depan PC
dia pasti excited dan menjerit
tak kira bila
meskipun baru bangun tidur
pun dia pasti excited



wajah excited Ava

masa cuti ni dia asyik berkepit dengan aku
so tiap kali tu sering mencari if aku takda
ada satu petang tu
aku lepaking
dengar memang dengar lah suara baby nangis
ada juga suara kucing bergaduh, mengawan
ingatkan anak orang
bila balik ke bilik
ehhh... rupa2nya anak aku...
sekejap-kejap menangis
terus aku dodoikan
tak sampai 10mins dah tidur
nyenyak hingga ke pagi!!!

ni dia tengah tidur
tapi dah kedengaran suara sekejap2 menangis
mesti mak paksa dia tidur balik tu
malas nak masuk campur
sebab if tengok aku mesti dia excited or nangis
nak minta dukung

selalu susah nak ditidurkan
tak boleh direct tidur kan dia
sebab if camtu
buat kau makin susah
makin lama nak ditidurkan
biar dia main dulu
like aku
aku biar dia menaip sepuluh jari dulu
bagi dia tengok video lagu happy bday
berulang2 dan lelama tu
dia akan layu
hanya mampu duduk je tengok
tangan kaki dah lemah semua
masa tu kau baringkan dia je
confirm terus tidur tanpa banyak songeh

ok sekian update kali ni
aku dah longlai kengantukan


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)