Thursday, June 9, 2011

Hari yang Siut

hari ni memang siut tul
since semalam aku ingatkan
hari ni hari jumaat
berkobar2 nak balik kampung jumpa ava

masa gores parking kupon pagi tadi
eemm 9hb hari jumaat lah
(kupon tu takda hari, hanya haribulan)
petang ni balik awal kan
so boleh lah pecut kampung terus

bila dah duduk kat workstation
tengok calender
eehhh..... apasal 9hb hari khamis ek??
tengok jam, sama gak 9hb
terus terfikir, aku gores kupon parking betul ke tadi??
confius, aku letak ikut hari bulan ke ikut hari
ingat2 balik, betul lah tu
tadi kan sebelum gores aku refer jam
ngam!! ngam!! ngam!!

call mak cakap tak jadi lah balik kampung
esok kan kerja bukannya sabtu seperti yang difikiran
tanya khabar ava
alhamdulilah dia dah sihat
dah dengar suara dia aaahh.... aaahhhh...
rindu sangat kat dia

since takda ava kat rumah
apa lagi berambu ramba lah aku
tengok wayang for the 2nd time
kat venue baru dia
hanya 2 hall dah buka

hari ni manage dapat seat for cerita Thor
sumpah aku taktau pa cerita tu
zaman mana fesyen apa pun aku taktau
main redah je
sebab adik2 cakap cerita tu ok

so masuk bahagian hall
terus menuju hall ada lampu hijau
lerr cerita dah start rupanya
kenapa awal lak start
jam belum pun 8.45pm
mungkin nak cepat kot
layan je lah cerita tu

tapi 10mins kemudian
cerita habis!!!!!
hah!!! pasal cepat sangat ek??
aku blurr kawan pun blurr

keluar jumpa SIL tanya apasal cepat sangat abis
SIL kata Thor baru start 15mins lalu
hahahahahaa!!!!
rupa2nya masuk salah hall
Thor hall 2 instead of hall 1

aku mati2 ingat
hall yang berlampu hijau
ialah khas tuk wayang yang baru nak main
yang berlampu merah lak
tuk wayang yang tengah dimainkan

tu ler sapa suruh tak baca tiket
besar2 tulis Hall 2
apasal pergi Hall 1??
kebetulan tempat duduk yang sama
memang takda orang
hahahaaa!!!!!

pastinya ada orang menyumpah tadi
dah nak abis wayang baru datang
buang duit je beli tiket
muahahahaaa!!!
sengih memanjang aku
thanks SIL for the tiket spons
(memang selalu camtu pun.
tengok wayang free)


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)