Sunday, June 12, 2011

legaaaa nyerrrr....
bleckie dah dicuci, berkilat dan handsome
nenen Ava dah beli
begitu juga ayam tuk campur bubur dia
lega!! lega!!
dapat juga melawan kemalasan

ni baru sampai di rumah
kengantukan sebab perut dah kenyang
tapi excited nak tulis blog dulu :)
Ava tengah tidur
Jang kata dah lebih sejam dia tidur
syukur alhamdulilah
harap2 malam nanti jangan lah dia buat hal
meraung2 merajuk ek

hari sangat panas
syukur juga
sebab baju aku memang banyak dijemur
by now rasanya semua dah kering
ni tengah konpius
nak membaringkan badan dulu ke
atau nak angkut baju??

kul 4pm nanti ada janji dengan SIL
hampir terlupa
hari ni aku aku wedding dinner
nasib tertengok one of kawan
congratulated yang si berkahwin
if tak, sure aku lenggang2 duk rumah
aku dah makin pelupa
banyak makan semut!!!
lately semut kat rumah makin banyak
tengah berpesta gawai juga kot

dah2
tak boleh nak tulis panjang lagi
sebenar banyak gak dalam minda ni
yang nak dijadikan cerita kat blog
tapi nanti2 lah ekk
my time is limited
and yet banyak gik kerja nak aku buat
sebelum kul 4pm!

nak tinggalkan mak dan ava sendirian
kena buat banyak persediaan
makanan ava mesti dah ready
begitu juga tuk mak
memana kain baju
harus dibasuh dan dijemur dahulu

kawan kat office pernah kata
aku beruntung ada orang uruskan rumah
helooooo...............
aku buat kerja rumah sebelum kerja tau
masak bubur ava
kekadang masak breakfast tuk mak
make sure air panas sentiasa ada
tuk diminum dan tuk ava mandi
sebab if ava buat hal
nak berkepit je
pasti mak takda masa uruskan hal lelain

balik kerja pun kena masak gak
which kekadang aku tak larat masak
aku ajak mak n ava makan diluar
senang cerita :)

k lah nak tidur sekejap
pastu angkut baju
pastu ready2 bawa SIL ke salon
pergi dinner (baju belum decide nak pakai apa)
kemungkinan simple je

dah dalam fikiran
balik dinner baru lipat kain baju tu
start basuh membasuh lagi
aiyoyoyoyoo...
kerja kat rumah tak pernah abis2!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)