Wednesday, February 22, 2012

uhh... letih!! letih!! letih!!
letih dengar briefing
petang semalam briefing
pagi sebelum kerja tadi briefing
petang selepas kerja pun briefing
huhh... kerja tuk briefing

dan hakikatnya
satu hapak pun takda yang masuk otak
malah semua jadi bercampur aduk
dan buat aku confuse
nasib baik tu semua tak penting...
just tuk pengetahuan am je

if tuk exam
confirm 201% aku failed
ngadap tukang cakap pun masih tak faham
dah sunset ni, susah nak memahami
lain lah if apa yg dia cakap tu
menarik minat
mesti dapat process masuk kepala otak kan

ok.. malas bcakap tentang kerja
ni kisah anak dara aku lak

sudahlah sangat naughty sekarang ni
semalam mak nak pengsan kekesalan
dia nak terjun upside down dari sofa
nasib mak sempat tangkap paha
if tak sure accident
kepala landing dulu kat lantai



since 2 malam dia dok bangun kul 2 3 pagi
lepas nangis tengok baby tv
mana larat if tetiap malam camtu
agak mungkin kurang raun2 kot
tu lah semalam ajak dia makan ayam sugarbun
(favourite makanan dia, ayam)
sambil jejalan kat shopping mall

lepas tu lepak kat tempat kerja SIL
aunty kat dia bagi sebungkus cheezel
mami gendut bagi sekotak popcorn
duduk leka makan
masa nak seluk kropok dia
dia berderum cam kucing menahan makanan
aduhaiii anak sapa lah tu

yang keropok ni memang jarang aku bagi
last sekali makan pun a few month ago
which buat aku terkejut
selamba je dia makan twisties kari
takda rasa pedas langsung
oklah tu nanti dah besar sikit
takda problem nak makan makanan pedas

and lately masakan aku semua tak bercili
memula janggal gak rasa
tapi demi dia, kena gak biasakan
dan sekarang dah ok
if nak makan gak pun buat sambal cili sendiri
yang tu if kau kata pedas memang dia tak minta

k lah nak masak
tapi dah hari2 masak
sering buntu taktau nak masak apa
bukan takda makanan dlm aisbox
tapi selalu rasa nak masak kelainan
which at the end tak juga masak2
sebab letih dah kerja seharian
tambah lagi malas

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)