Tuesday, September 18, 2012

friday hari tu
masa balik kerja 
masuk kereta
pintu masih terbuka 
sebab kan seharian dah parking
so kena panaskan engine
tanggalkan sunsheild

sebuah kereta tunggu nak masuk parking space aku
fine oklah
tapi tunggulah aku dah setelkan semua kan
dia horned
aku baru tutup pintu
tak tutup pintu cos
to show the next driver
that i wasn't ready yet to take off
sunsheild belum abis dibuka pun
dia horned lagi
huh!!! darah naik!
tak sabar betul lah driver ni
semua dah ready 
tapi aku tak jalan pun
lantaklah sapa suruh horned

aku selalu geramlah dengan driver2 ni
terutamanya if nak keluar dari simpang
bukan main rushing 
tak sempat nak tunggu kita melintas
then slow je depan kita
buat susah kita je brek berabisan
yang sakit hati lagi
tengok belakang takda pun kereta lain
kenapa mesti nak depan aku!!??
kenapa?? kenapa??
lama sangat ke tunggu aku melintas???

then guna lorong laju
drive sambil makan angin
pandang kiri kanan, merokok
tak sedar belakang kereta dah bertali arus
nak guna lorong sebelah
memang dah ada yang drive slow
tu oklah memang guna lorong yang betul pun
tapi ni drive slow guna lorong laju
why??!! why?!! why?!!

satu lagi
guna lorong laju
sekejap2 brek sekejap2 brek
tak confident drive laju
abis tu kenapa nak guna lorong tu juga??
why??!! why??!!!

if kita guna lorong slow
tetiba memotong dengan laju
then cukup2 je terus masuk depan
sebab nak masuk simpang
kau kena tekan brek sampai berbunyi
kenapa?? kenapa??
tak rancang ke sebelum masuk 
sebelum drive
tak rancang ke jalan mana nak lalu
supaya ikut haluan yang betul
why??!! why??!! why??!!!

im not a good driver
but most of the time 
aku cuba tuk ikut peraturan
sebab taknak menyusahkan orang lain
takda kereta di belakang pun
if nak masuk simpang
aku tetap bagi signal light
takda susahnya pun
takda mahal pun
just tuk keselamatan

even takda orang
if traffic light merah
harus berhenti juga

so far aku accident 3 kali
bukan kerana salah aku
sekali masa parking
orang reverse terus hentam pintu depan aku
kedua masa jalan lurus
orang dari tepi terus hentam pintu passenger juga
ketiga nak mengelak kereta self accident
aku terbabas 
terus hentam kereta yang dah pun self accident
tu pun kerana tuk mengelak kereta yang satu lagi tu
kuss semangat..
harapnya lepas ni dijauhilah

kat jalan raya
kau jalan berhati hati
ikut peraturan
tapi orang lain tak
kena juga kita
so if dah nak jadi tu
camna careful pun kita
jadi juga





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)