Tuesday, September 11, 2012

yelooo :)
semangat sikit nak update hari ni
ada picha yang nak dikongsikan bersama
ada yang dah basi
ada yang baru

meh menjamu mata


















durian!! durian!!!
tadi bapak bawa 2 biji durian besar dari kampung
sebiji adalah sangat sedap dan sedap dan sedap
dan sebiji pula mengecewakan
belum masak doohh...
tapi puas lah
yang sebiji tuk cukup besar 
tuk memuaskan nafsu setakat ini















dan balik2 je kerja tadi
mak dah masak sedap2
ayam kari lemak campur cili hijau
yummy!!!
langkah kanan
aku dan SIL terus dinner
tak perlu nak berpeluh2 masak cam biasa
suka!! suka!! suka!!


















Ini dinner malam sabtu
ikan perahan stim yang sangat sedap
suka!! suka!! suka!!
puas hati setelah akhirnya berjaya gak makan ikan stim

sebenar ada kisah bila sebut tentang ikan stim ni
hari tu tah malam apa
aku cadanglah nak makan ikan stim
pergilah kat tanjung lobang
tempat makan tepi pantai
nak order ikan
so aku pergilah pilih

aku: ni ikan berapa sekilo?
waitress: dia tak guna kilo
aku: ohh... abis tu dia guna apa?
(dapat hati fikir gak mungkin kira per ekor)
waitress: tu dia guna timbang
(tunjuk kat alat penimbang)
lerrr..... tu timbang dalam ukuran kilo lah
nak pecah pala fikir! hahahaaa :)














ini juga favourite
sotong sambal
piung! piung! recommended














sayur campur
yang ni mak suka
aku tak suka sebab tak sedap
rasanya if aku masak lagi sedap
bagi banyak kulat, pedas sikit
fuhh! heaven!


















yang ni satu kemestian
if makan kat seahorse tanpa pekena ni
memang tak sah
half dozen fried chicken wings
sayap tu dia potong kecil2
then di goreng
pasti ada secret ingredient
yang dia guna tuk marinate
tu ler sedap dari if buat sendiri kat rumah


















aha!!!
yang ni menu terbaru menjadi favourite
homemade wantan soup
aku  buat sendiri
daging ayam dicincang 
campur garam, aji no moto, lada
pastu gulung dengan kulit wantan
masak air bersama bawang goreng
bila mendidih masuk wantan
campur sayur hijau
yummy!!
aku suka campur telur juga
so soup dia adalah pekat 














ok... pencuci mata kita hari ini
diakhiri dengan satay
dari 3 jenis, ayam & kambing & daging
and as usual
sate never let me down :p





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)