Wednesday, January 16, 2013

Ava day out

Semalam sepatutnya dah masuk office
Tapi paginya
Dalam nak bersiap
Ava menangis merajuk
Tah apa mau tah taktau
Since new year eve
Yang dia kena demam selsema tu
Tiap malam mesti terbangun
Terus menangis merajuk
Jerit2 kata enggai! Enggai!!
Which mean takmau
Susah nak pujuk
Kekadang sampai sejam
Suara pun dah serak

So semalam aku cuti lagi
Temankan dia jalan
Pergi amusement place
Beli toys
Makan ice cream & french fries di mcdonnald




This is a must!
If dapat tiap kereta tu dia main
Nasib kat area ni ada 3 je
N paling murah in town
Sekali main 50¢ je

Sebenar ada main yang lain
Tapi takda snap
Aku busy makan



Posing di tengah2 cityfan kul 3.45pm!
Tu ler gara2 nak main ayun (buaian)
Which akhirnya terberak2
Kecoh sekejap kita dua masa bersihkab dia
Sibuk dicuci sibuk nak bagi ikan makan
Last2 aku siram badan dia sekali
Terpaksa dia berkemban balik ke kereta



Picha berkemban
N tak sempat2 berpakaian
Busy pulak nak makan bread

Buwet (bread) ni dia sendiri yg nak beli
Masa passby bakery dia tarik tangan aku
Ajak tengok cake yang ada kartun2
Nasib dia tak minta dibelikan
Lepas bye2 cake n kartun semua
Dia tanya ada apa2 dia nak
Terus kata buwet

Yang buwet ni
Dia suka makan tepi je
Yang tengah2 dia suruh kau makan
Tu aku suka beli wholemeal bread
Memang tepi dia yang sedap di makan



Main ayun
N dah pandai main masak2
Dapur oven garam pepper
Pinggan mangkuk sudip sudu garpu
Pisau papan pemotong
Dah macam2 lagi
Yang dah boleh buat aku tension tahap gaban
Bila berjalan tertiba kau terpijak sudu garpu
Merata2
Tu yang aku dah start bebel dia
Ni sekejap tadi
Aku almost baring atas peralatan memasak dia
Main atas tilam aku
Then dia tidur kat tilam dia
Tinggal barang berselerakan
Bila kau marah
Dah pandai kata sowi mami
Or if dia terkena terpukul kau ke
Mesti kata sowi mami
If kau yang tersentuh dia pun
Dia yang minta sowi mami
So cute




Bersambung crita jejalan semalam
Lepas letih play car
Main ayun
Berak terus disiram tubuh je
Tukar baju bersih
Unloaded syiling dari tempat dia
Ke poket pintu kereta
Pastu.....
Ambik pua (selimut)
Makan pepet
Terus tidur....

Nasib ada tempat redang tuk parking
Tertidur selama sejam setengah
After bangun ajak pi McD
Dlm perjalanan tidur lagi
Lepak dalam kereta depan mcD
Lepas bangun whichb about an hour later
Baru pergi mcD

Sekarang dah banyak perkataan
Yang dia dah pandai, faham
Dah start banyak soalan
Ayoyoyo...



zzzyy















No comments:

Post a Comment

tq, peace :)