Monday, January 28, 2013

pejam celik depan blkg
dah abis weekend
seperti tak pernah cukup
macam2 aktiviti buat

sekilas rasa mmg tak pernah cukup
hari2 tak bekerja
hakikatnya harus sangat2 bersyukur
kerna kerja hanya 5 hari seminggu
dan ada 2 hari penuh bersama keluarga

aku biasa weekend sering ada acara jalan
samada jalan ke shopping mall, taman
or rumah SIL

biasa pagi mmg bangun lewat
paling awal pun 8.30am
kemas2 cuci baju masak2
lepas masak2,
kadang2 makan terus
walaupun belum lapar sangat
kadang2 relax dulu
makan bila dah sangat lapar

masak adalah agenda terakhir
so lepas tu relax
biasanya
aku akan baring2 lagi dgn ava
aku tengok tv
dia tengok pingu
aku tukang pegang hp
dia tengok pingu kat hp

sering ada gaduh2
dia tiba2 minta dukung
kata pingu tak seronok
or paling kronik
lontar hp aku sampai keluar perut!

if mood bagus dia akan tidur
if tak, terpaksa nenek yg tidurkan
aku...?
lama dah layan sendiri tidur

aha, lepas ava tidur
baru aktiviti berjalan
biasa simple je
sebab samada ke taman or ke mall

aha...
if berjalan
selepas siap dari bangun tidur tu
barulah kena bawa byk baju ava
termasuk baju tidur
yang tu pergi banyak tempat
reserved 2-3 hrs
masa untuk menunggu ava tidur dlm kereta
samada kat parking lot mall
atau kat parking lot
dalam kawasan dewan suarah (dewan serbaguana)

hakikatnya
aku memang kaki jalan
aku memang rajin berjalan sana sini
weekend memang masa yang ditungu2

begitu juga ava
seawal 2 bulan aku dah bawa dia berjalan
taknak bosankan mak duduk rumah je jaga dia
lagipun nak kuatkan badan dia
agar inmune dengan apa keadaan pun
baik panas or hujan

dan til now
she such a good girl
tak akan mengamuk ajak pulang
meskipun dia ngantuk sesangat
kan ramai budak akan menangis
bila dia ngantuk
taknak berjalan lagi
ava tak...

tapi.....
2 3 minggu kebelakangan ni
suka membelek2 barang
lepas tu minta dibelikan!!
if nak beli sesuatu barang tu
kena tanya dia berkali2
betul ke nak beli?
sebab dia mudah rambang mata
tapi if dia dah buat keputusan
kau introduce yg lebih cantik pun
dia tak layan
dia akan beli yang dia nak
walaupun jenis yang sama

hobi masih sama, nangis
(aku yg kata camtu)
sebab dia sangat cenggeng & manja
terutama if dengan aku
weekend memang bergayut sesaja dgn aku
tapi if tidur
mesti nenek yang tidurkan,pelukkan

k lah nak tidur
sok msk opis lik
nite2



zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)