Thursday, February 21, 2013

hari ni cuti
hantar mak check up
then uruskan br1m dia

pergi lhdn cek status
mak dapat
tapi pengambilan voucher kat dearah marudi
marudi tu jauh dari miri
dulu hanya ada jalan air & udara
sekarang dah ada jalan raya
jalan ladang kelapa sawit
bukan yg bertar

ok back to kisah mak
so of course not worth pi marudi
for 500 kan
silap2 lebih dari tu kena spend

lhdn kata call marudi suruh htr voucher
dapat no n call masa msh kt lhdn
NO YG ANDA DAIL TIADA DLM PERKHIDMATAN
nonsense kan
rasanya tak mungkin diorang taktau
yang no tu takda lagi
and tak mungkin ni satu2 kes gitu kan

mak masuk lg lhdn
diorang bagi satu no. local
mak kata suruh call diorang (lhdn)
call berkali2 tak berjwp
kali ni aku msk
dah geram sgt

kata since ada kt ldhn ni
apasal kena call pula
kenapa tak uruskan sekali kan
dan rupa2nya mak salah faham
tu bukan no lhdn
tu no pejabat residen miri
mak aku ni pun selalu cmtu
sepuloh kali kau explained
duaploh kali tak fhm
sebab suka iya2 sebelum org abis cerita

since tghari
opis kerajaan pun sure tutup
lepak taman temankan ava main buaian
bila almost 2pm baru htr mak ke poliklinik
ingatkan lama
rupanya kurang dari 15mins

selama ni mak suka pi pagi
bjam2 kena tunggu
ni petang cepat pula
bukan apa
semua org yg dari kwsn pdalaman
pasti datang pagi
petang diorang dh balik

ok sambung
setel mak cek up
kita pi pjabat resident
lenggang
ramai staf dari org awam
tanya kt kaunter pertanyaan
ditunjuk ke hujung sana
sampai kat sana
di suruh pi lhdn pulak
diorang takda uruskan kes camni

aku kata sini suruh pi sana
sana suruh pi sini
mana yg betul?
dah semua taknak bertanggungjawab
akhirnya suruh pergi dewan suarah
(tempat org miri collect baucer br1m)

pi sana
semua org sibuk
tanya rela, mana kaunter pertanyaan
diorang cubalah nak tolong
again bila tau masalah aku
suruh pergi lhdn
aku kata sudah dan sudah
mungkim tgk aku dah hangin
diorang suruh jp seorg kakak ni
which akhirnya answer my ques
tau apa aku ambik????






























CONTOH SURAT REQUEST MARUDI HANTAR
VOUCHER $500 MAK AKU ITU KE MIRI!!!!!
















setengah hari aku ke sana kesini
hanya tuk dapatkan sample surat tu
kalau lah in first place
org kat lhdn tu tau advice kan
apa yg mak perlu buat kan senang
ckp je perlu tulis surat pun
aku ingatkan
ada form rasmi yg perlu di isi

bertapa tak efficient nya opis gomen
lack of communication among others dept
sangat menyebalkan!



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)