Monday, February 18, 2013

seperti yang dirancang
seawal 7am sil adik mak n apak
dah turun pi pasar
aku n ava masih bergulung
by the time diorang balik 9.15
aku n ava belum lama dah bangun
si ava sempat nangis kejap cari nyeknyek
tapi reda lepas disuruh tengok pingu kt youtube

lepas tu operasi masak memasak bermula
aku tak involved langsung
sebab comfirmed ava cemburu
dan asyik nak minta dukung
tugas aku hantar sil pi keja
pastu pi pasar soping kek
sampai rumah je
tau2 timi dah sampai
main dengan timi
peluk cium timi

menu as planned tema kampung

ayam tua pansuh bersama pucuk ubi kayu
(masak dalam buluh then buat cam bakar lemang)
sayur2, umbut kelapa rebus campur ikan bilis
sayur midin tumis
then BBQ
sausage
ikan keli
chicken wings
lamb
banyak makanan

tapi glad semua habis dengan baik
of course ada yang tapau
tapi tak banyak
yang makan 2 3 round yang banyak :-)
menu kampung mmg semua suka

so since tak involved dgn masak memasak
cuci mencuci kemas mengemas aku yang buat
lepas semua balik
adik vacuum rumah
aku lap lantai
mop lantai
cuci periuk
kemas pinggan mangkuk
lap2 kaki semua dimesin
n lepas tu
meskipun letih
tapi happy
sebab rumah lebih bersih dari sebelum

biasanya lepas adakan majlis camni
meskipun letih mengemas
tapi aku selalu extra happy
sebab since dah mengemas
baik aku kemas semua
mood pun extra rajin
and the end
the result
semua bersih
termasuk yg takda digunakan tuk majlis
lalalala....

k bai



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)