Monday, March 25, 2013

Pemandu



Yang ni berlaku last week
as usual aku memang parking full day
dengan bayaran rm5.30 daily
memang sakit juga hati bila memikirkannya
tapi apa boleh buat
demi mendapatkan khidmat tempat parking
mau tak mau terpaksa gak bayar

ok back to topic
yang ni berkenaan dengan orang2 yang parking
terutama driver jenis kereta four wheel drive
selalu parked sesuka hati saja
tidak didalam kotak parking

ni last week
kereta jenis hilux
parking memang dekat sesangat dengan kereta aku
tak dapat buka pintu langsung
dahtu saloon car sebelah pun sama
sib baik yang ni cukup2 je tuk aku menyelit masuk
kalau tak, camna aku nak masuk kereta & balik??

parking aku??
memang confirm 100% cantik punya
tiap hari aku akan pastikan aku parking elok2
bukan apa. aku kan parking seharian
meskipun masa aku masuk parking tu
orang sebelah senget menyenget
aku kena pastikan aku punya tak begitu
kang nanti if dia dah keluar
confirm orang kata aku yang parking sebarangan kan
so sebelum disumpah seranah 
baik parked elok2 dalam kotak parking

yang ni aku percaya 
no matter berapa lama kau trained belajar memandu
if sikap slack, apa2 pun tetap slack
takda makna seperti yang pernah kerajaan nak sarankan
belajar memandu 60 jam baru dapat menduduki exam
beribu tahun pun 
if bersikap tak perduli orang lain
pandu ikut suka sendiri saja pun tak guna
buang masa je belajar

lately aku lihat
pemandu2 dah makin reckless
tak peduli kiri kanan 
tak peduli pemandu lain
haya live on their own world
tahlah
tepuk dada tanya selera



zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)