Tuesday, April 16, 2013

Indonesia plantation worker dayout

hari para pekerja ladang indonesia
keluar ke bandar tuk mengambil gaji!!!

aduhaiiii
pagi ni sarapan
dikeliling para warga indonesia
kiri kanan depan belakang
semuanya mereka

if ikutkan taknak breakfast sini
tapi takda tempat lain dekat office
nak breakfast di rumah
kang ava bangun
susah pula
confirm menangis minah tu
nak ikut aku pi kerja
dia mana reti aku pi mana
asal aku naik kereta
memang nak ikut saja

ok balik pada para pekerja indonesia nia
kebanyakkan
au hairan dari jauh dah bercerita
cam tak jumpa
sedangkan saling mendekat

hari ini
china street ni
akan menjadi indonesia street
confirm surrounding akan
seperti baru dilanda tsunami
sampah sarap merata2
sana diorang makan
sana juga diorang buang sampah
alahaiiii

ni minah duduk depan aku
terpekik2 bercerita
dengan kawan kat gerai selang sebuah tu
bertipon pun bising
alahaii minah2

aku kadang if mood elok nak bercakap
adalah aku interview diorang
no harm kan :-)
tapi if yg terlampau peramah
tak koser aku

k lah
nak balik opis
dah sejuk kopi
n dah boleh telan sekaligus
tak larat dengan bunyi2 asing ni
have a nice day yeaa




zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)