Saturday, June 1, 2013

SELAMAT HARI GAWAI

Petang semalam balik kampung
Cadangnya guna blackie tapi
Gulp!!!
Tayar ada garisan nak pecah
Aku macam S@#&*&+6!!!!!
Kan tayar tu baru ganti last jan
Tak sampai setengah tahun dah rosak
Sungguh malang

Cam dah takda mood nak balik kpg
Tapi kesian tgk mak dah bersemangat
Kat rmh sebenar ada 2 kereta adik
Satu sil pi Saratok
So kereta tinggal kat rmh aku
Nak guna tapi tayar sport rim dh kronik
Tayar 17 inci
Bila corner kekdg mkn body dia
But most of all
Kereta tu manual!!
Aku dah tak confident guna :-)

Then sil yg ikut serta suruh guna
Kereta another adik, suami dia
Yang ni ok, auto, kia forte
Cuma risau guna pi kpg
Dgn jalan yg batu besar
Kadang2 berlubang
Tapi syukur alhamdulilah
Perjalanan smooth
Aku if dapat tak berani sgt guna
Kereta org lain even adik beradik punya
Sebab takut kang apa2 jadi
Boleh jadi pergaduhan

Malam gawai eve di kampung ok2 je
As usual since ada ava ni
Aku dah tak dapat ikut apa2 aktiviti
when clock strike 12 midnite
Org2 minum air pengayu
Aku dok peluk ava
Sebab sering terkejut dgr bunyi bising
Or dentuman mercun

Gawai disambut 1st june every year
Tanda kesyukuran selepas menuai padi
Ironicnya sekarang ni
Masyarakat iban dah tak ramai jadi petani
Golongan muda ramai dah berhijrah ke bandar
Kerja di bandar

So sekarang Gawai dah seperti
Family gathering
Sebab masa ni ramai yang bercuti
Dan balik kampung
Aktiviti selalu eat n drink all you can
Menyanyi menari, ngajat,
Or diadakan macam2 pertandingan
Sukaneka dan macam2 lagi
Mengikut creativiti para AJK rmh panjang

Tahun ni agak lengang kat rmh pjg aku
Ramai macam ayam berak kapur
Kurang bersemangat mcm tahun lepas
Tahlah
Ada masing2 ada masalah negara kot

Kul 9am aku dah balik
Sebab sil kerja kul 10am
Sampai di rumah lepas mandikan ava
Pastu mandikan sendiri
Aku pun zzzzz......

SELAMAT HARI GAWAI
GAYU GURU GERAI NYAMAI




zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)