Sunday, August 11, 2013

Hari Raya ku

4th hari raya
dan hari terakhir cuti
can i turn back time
so boleh cuti lagi
hahaaa
ngarut tak sudah2

ok
raya aku sederhana saja
1st day
masak tuk family saja
jemput juga 4 family
2 kawan rapat
2 colleagues yang juga jiran
menu simple
rendang daging(1st time buat)
kari ayam
nasi pulut putih(mak masak)
nasi pulut hitam(mak sil masak)
sambal bedal n hati ayam
meehoon goreng
hari berakhir dengan tenang
tak begitu meletihkan
it just aku memang dah sedia kala letih
makin nak raya
makin banyak kerja

2nd day
masak biasa je tuk family
sup tulang
ikan sultan stim
rendang ayam(1st try juga)
hari raya kan
harus makan sesaja :-)

petang dlm kul 4
pi jln rumah colleague
tu pun 1 je
then bawa ava beraya di rmh datuk darnish
lepak hingga kul 10pm
memacam budak berdua tu buat
main bunga api
main kejar mengejar lah
bagi chance merasa suasana hari raya
oh yea
darnish ialah anak Ani
3 bulan tua dari Ava

3rd day open house tuk kawan sekerja
tapi aku tak jemput ramai
yang dijemput pula
ramai tak datang
2 pi oversea
ada yang balik kpg
yang lelain sebab factor cuaca
dah 3 hari hujan mendung hujan mendung saja
ada ketika hujan maha lebat esp pagi td
dan pagi semalam
banjir jalan depan rumah aku
nasib tak terus menerus hujan
malam kerabat family lak datang

suka camni
aku dapat melayan semua
dapat beramah mesra
tak cam last year aku buat semua sekali
2pm je
semua serbu
kelam kabut aku
tak larat melayan

hari ni
nak relax saja
tengah tgk charity concert
dari my favourite singer
anuar zain n dayang nurfaizah
sambil menunggu cerita
masihkah ada cinta antara kita
bestfriend kata
ceritanya very da sedih
menangis tersedu2 dia tengok
oh oh :O

k lah ek
selamat hari raya
ampun maaf jika ada salah silap
terkasar bahasa
dalam penulisan blog aku ini





zzzyy





No comments:

Post a Comment

tq, peace :)