Thursday, March 24, 2016

My darling, u............



duduk kat katil dengan ava
dia main tab dia
aku main tipon dia

disebabkan dia duduk atas bantal
dan tak rata
so senget2 lah duduk

so aku menjauhlah sikit
2 3 mins pastu
dia mendekat lagi

aku:  eh kenapa dekat2 ni
ava:  nak kawan mami
aku:  eh kang mami kentut senyap2
         marah mami lak kata bau

ava:  (senyum) takda lah mami
         hari ni mami takda kentut kan
aku:  camna kalau kentut?
ava:  takda lah, aku nak kawan mami bah

aku:  dah besar nanti jangan takmau kawan mami yea
         (sambil cium2 pala dia usap2 bahu dia)
ava:  tak lah mami, (merengek)
  
tengok mata dia ada genangan air mata
cium dia lagi

ava:  mami buat aku keluar air mata lah
        mami buat aku nangis
aku:  (lagi hebat nak menangis) tapi control
        takmau dia tengok aku menangis, terharu
        aku just usap2 bahu dia, hug dia


ava ni sensitiviti dia kuat
dia mudah faham perasaan walaupun dia manja
if aku marahkan dia 
dan tak mau bercakap
lama2 dia sendiri yang menangis, ralat
dia jenis yang cepat memahami soal perasaan
dalam usia yang baru 5 tahun
dia dah pandai fikir nak belikan aku baju
nak belikan aku barang
if dia dah besar dan bekerja nanti

harapnya dia akan terus begitu, memahami
and no matter bagaimana pun dia
aku tetap sayang dia seluruh jiwa raga
dia satu2nya harta aku yang paling berharga
aku sanggup buat apa saja untuk dia












         










i wooooooff u so much








zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)