Friday, June 1, 2018

Mari kita membuat kek



Asalamualaikum
Dh beberapa hari tak update
Hakak super busy
Buat persediaan tuk Gawai
Mak n apak yang sambut
Hakak PA diorang 😜🤣😋😋😋

29hn kan cuti hari wesak
Hah, aku bertungkus lumus
Buat kek
Kan esoknya mak n apak nak balik kampung
Kena abiskan hari tu juga
Pepagi dah beli bahan
Meskipun dalam kepala belum tau lagi
Apa kek nak buat
Aku beli bahan basic je sehari sebelumnya
Meh tengok apa kek yang dibuat

KEK LAPIS MASAM MANIS

















Kek ni faberet dari kecik
Masa duk rumah aunty dulu
Masa perayaan mesti dia buat kek ni

Dulu tak faham dan tak suka bake kek 
Tapi since last year hari raya
Aku buat 11 biji kek
Suprisingly semua berjaya dibuat
Aku jadi addicted pula baking2 ni

Yang ni kek lapis 3 warna
Every 2 lapis, susun hawflakes
Yang aku buat ni ada 9 lapis

Lapis pertama dalam 7 mins
Oven guna api atas bawah
Lapis kedua, susun hawflakes baru bakar
Guna api atas je
After settle semua lapis
Baru guna api atas bawah
Tu cara akulah
Taktau lah org lain




KEK PILIH KASIH

















Kek ni 1st time aku makan
1st time aku buat
Senang sebab tak perlu lapis2
Campur sesame seed yang dah di sanggai
Dah kacang tanah yang dah dihancur
Rasanya masin2 sebab perisa kacang tu
Kukus dalam 5 jam
Nasib ada pengukus electric tu
Senang kerja




KEK LAPIS OREO

















Yang ni aku match and mix
Guna adunan basic kek
Yang hijau guna pandan paste
Yang pink ialah strawberry paste
Oreo tu pun main susun2
Every second layer, susun oreo
Pandan paste aku suka jenama kopee kopee










Tu dia 3 jenis cake yan sempat di buat 
DaLam masa stgh hari
Aku wonder camna
Laporan kat harian metro
Yang budak puan tu kata dia buat
60 biji kek lapis sarawak dlm masa sehari
Sedangkan nak melapis kek tu perlu 2 3 jam pun
I is kenot brain









zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)