Saturday, July 7, 2018

3Days 2nites


Alhamdulilah
Selamat touch down di airport miri jam 12 malam tadi
Hujan dan angin kuat
Nasib dah sampai rumah
Rumah aku kurang 5 mins dari airport
Masa dalam flight
Ketika keluar dari kepulan awan
Macam guna jalan off road
Terhuyang hayong bilun
Dan ketika tayarnya mencecah landasan
Terasa a bit off bilun dek angin
Tho delay lagi dari KL
Tetap lega, flight masih berjalan
Kawan yang dari Sibu
Terpaksa stay another nite
Sebab flight diorang cancel

Soo meh aku cerita kisah 3hari 2malam di Bangi


















Sebab janji nak jumpa kawan
So dari KLIA aku naik klia transit
Ke stesen Putrajaya
Rm9.40 saja
Dari situ, kawan jemput aku
Save time
Jalan2
Pastu makan makanan korea kat Tae Yang
Nanti buat entry khas tentang makanan







Tinggal kat RHR hotel dalam kawasan Uniten
Lama dah tak duduk hotel ni
Sebab selalu tinggal kat hostel
Mulanya nervous juga
Sebab masa check in belum ada roomate
Bout 15mins later
Baru roomate datang
Hembus nafas lega

Pemandangan dari bilik hotel
Mengadap tasik dan pokok2
Segar mata memandang

Esoknya seawal 7.30pm dah keluar ke kelas
Tak jauh pun, diluar pagar Uniten je
Tapi if jalan kaki confirm berpeluh juga arr
Beruntung roomate dari PJ bawa kereta
So takyahlah nak tunggu bas shuttle









Breakfast dulu sebelum kelas
If awal best, cafeteria masih kosong
Takyah que ambik makanan
Dan boleh round2 tengok menu
Sebelum decide nak makan apa
Semua FOC kecuali pekerja kat situ





Tahun 2018 ni
Semua diminta kemas meja dan
Hantar pinggan mangkuk cup ke tempat yang disediakan
Every table ada tanda reminder tu





















Training centre (TC) ni masih tetap make sure
Banyak pokok ditanam di compound
Sedap mata memandang, hijau....








Training centre ni ada 4 tingkat
LG tuk Cafeteria 
G tuk office pekerja, pejabat urusan dan ada kelas
1st ada library dan kelas2, kelas aku kat sini
2nd ada kelas juga, jakuzi dan sauna
Pernah pergi sekali tengok je
Tah masih ada ke tak
Tempatnya sunyi dan terpencil





Lunch break friday sempat ke library
Simple je tapi sunyi dan nyaman tuk rehat
Sayang buka sampai kul 2pm je
Another half hour lepak dalam kelas







Kelas aku ada 28 students
Kali ni semua hadir 
Kelas tentang laws and regulations
Interesting and banyak general knowledges
Tak menyesal sign up

Pas kelas balik hotel tukar baju
Pastu jejalan dengan another kolik
Kita pergi IoI Putrajaya
Sekarang dah amat senang 
Semua panggil je Grab
Dulu sampai berlumut tunggu teksi
If tinggal hostel
Sering teksi taknak hantar balik
Sebab area consider quite issolated







Di IOI selain makan dan jejalan
Menunaikan pesan Ava
Nak bagpack sminggle
SMIGGLE stand for Smile & Giggle
Kat Miri takda kedai ni
Jangankan Ava
Aku pun rambang mata tengok kedai smiggle ni
Banyak barang sekolah yang cute2
Aku beli backpack, pensel dan rubber

Akhirnya dalam bilun semalam
Aku duk menjinjing bagpack karer peng....
Tentu ada yang hairan kenapa 
Aku bawa bag kosong
Sebab paperbag dia aku lipat letak dalam bag tu sendiri
Tak larat nak usung, besar
Takpalah demi anak
Apa saja







zzzyy










6 comments:

  1. memang cantik lah design SMIGGLE ni, kalau pergi sana entah2 rambang mata jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah2lah mostly bagnya scented, semerbak gitu
      Nak beli botol sebenarnya tp kecik2, nak yg 1 litre

      Delete
  2. Awww..smiggle tu. Seketul dah RM200, saya cuma mampu pandang sahaja. Sobsob..

    ReplyDelete
  3. Rindu area ya. tmpt ulang alik keja dlok :)

    ReplyDelete
  4. Beg smiggle tu cantik..
    Suka suasana hijau macam nie.. sejuk je mata memandang..

    ReplyDelete
  5. wah
    smiggle ioi putrajaya tempat housemate saya kerja
    hehehe

    ReplyDelete

tq, peace :)