Wednesday, August 15, 2018

Kebaikan Almond Milk pada Ibu-Ibu menyusu dan juga anak-anak





1. Jadi, apakah Almond Milk?


Almond Milk adalah salah satu susu alternatif berasaskan tumbuhan, 'plant-based milk'. Sangat sesuai untuk semua, terutamanya yang mempunyai alahan terhadap laktosa/'lactose intolerance'.
Ia digunakan seawal abad kelima, jauh dari Andalusia (Sepanyol purba) ke Asia Timur. Ia boleh dijumpai, sebagai tumbuhan semata-mata berasaskan atau sebagai campuran kedua-dua tenusu dan badam.

Yang pasti, ia bukan sahaja 'immune booster', tetapi juga 'BRAIN BOOSTER'. Badam itu sendiri adalah makanan kegemaran Rasulullah s.a.w dan khasiatnya amatlah banyak, apatah lagi jika penyediaannya tidak dicampur dengan bahan-bahan yang tidak sihat seperti  pengawet, aditif, pewarna/perasa tiruan. Tinggi kalsium, tinggi khasiat.












2. Kacang Badam atau Almond adalah bahan utama dalam penghasillan AlmondMilk, jadi jom kita tengok khasiat badam itu sendiri.


a) Menguatkan memori, ini sangat diamalkan sebagai tradisi oleh rakyat India, maka tidak terkejutlah ramai pakar IT di dunia dan CEO Google pun datang dari India.
b) Melancarkan pengedaran darah, disebabkan kurang glycemic index didalam badam itu sendiri
c) Kurangkan berat badan, kacang almond boleh berikan rasa kenyang yang lebih lama walaupun makan sedikit
d) Mencantikkan kulit. Khasiat ini datang dari kacang almond itu sendiri yang penuh dengan Vitamin E
e) Tinggi nutrisi, banyak vitamin dan nutriet yang sihat didalam kacang almond

.



















3. Sebenarnya kita boleh sahaja nak share cara buat susu badam atau almond milk sendiri. Tapi sebab saya sendiri tiada masa nak buat, jadi kita just order sahaja dari Almond Milk Dalucia. Dah lah jimat masa dan duit untuk orang-orang cam kita ni, dengan komitmen rumah tangga dan kerja lagi. 😊
So yang nak cuba boleh pergi www.thedalucia.com. Awak semua explore lah sendiri ya. Air diorang memang sedap dan berkhasiat. Harga dia pun berpatutan kalau compare dengan produk import lain.




So bagi sesiapa yang nak dapatkan detail tentang Almond milk ni, sila pergi ke
website Dalucia.











zzzyy

10 comments:

tq, peace :)