Sunday, September 23, 2018

My Best Friend Foerever


Credit to Google


Alhamdulilah
Aku bersyukur kerana disetiap stage of life
Aku dikurniakan dengan kawan2 rapat
Yang ikhlas untuk bersama dalam susah senang
And this is my childhood BFFs

Dilahirkan dengan 3 character yang berbeza
Begitu juga size 
Kay, L tinggi
Aku, M sederhana
Nita, L kurang tinggi

Marita is back from KL
For the school holiday
Dia cikgu kat international school
Tu yang cuti tak sama dengan sekolah biasa
Since Nita is here
Dan tiket ke miri pun murah
Kay coming from kuching





















So terjadilah perjumpaan 3 strooges
Nii masa kat sekolah dulu
Cikgu gelar kami bertiga 3 strooges
Sebab ke mana saja sering bersama
Aku sekelas dengan kay
Dari primary 1 hingga form 5
Nita pula dari pri 4 hingga form 5
Selepas tu diorang tinggalkan aku
Kay belajar di Kuching
Nita pula KL
Aku? Jadi security guard Miri

Dan dah berjumpa kembali
Of course most of the conversation
Mengenang zaman sekolah dulu
Sampai keras perut ketawa





And we plan tiap tahun harus berjumpa begini
Or pergi holiday bersama
Saat bersama dalam usia makin matang ini
Haruslah dihargai diingati
Kerna masa kita makin singkat
Untuk terus bersama

















Credit to Google











zzzyy


6 comments:

  1. Best jumpa bff... Selalu topik mesti teringat zaman gila²... Tetiba rindu dgn kawan² eh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kering gusi kena nya sis.tetak aja ngenang kisah lama

      Delete
  2. best mun dpt lepak2 ngan kwn lamak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auk ejulz, tok aft 25 thn baru gathering cerita bebena keda tok.

      Delete
  3. samalah macam MN bila berjumpa riuh sekali..macam-macam cerita.. walaupun duduk dekat-dekat tapi masih jarang jumpa..sebab masing-masing ada keluarga dan kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan MN, dekat cam jauh, sb commitment memsg mmg susah nak timingkan masa

      Delete

tq, peace :)