Saturday, September 22, 2018

Pasar Malam, Miri



Asaalamualaikum
Salam jumaat

Yea
Hujung minggu yang ditunggu menjelma
Kat luar hujan lebat on and off
Glad to be home

Asalnya tadi nak berjalan jalan
Berjumpa dengan BFF since sekolah
Seorang datang dari KL
Seorang datang dari kuching
Dan seorang lagi menjaga Miri
Eh, aku lah tu 🤣🤣

Tapi since aku ada hal
Dan hanya dapat keluar after 8pm
Esok saja lah kita berjumpa
Dan menyukat bandar Miri pepuas 😆

So since tak jadi berjumpa
Dan hal yang aku buat
Habis awal dari schedule
Aku and mak pergi ke pasar malam
Dah berbulan bulan dah tak pergi

Location masih sama
Di seberkas centre, miri
Tapak dah dibaik pulih
Lebih luas dan besar


















Pasar malam ni antara daya tarikan di Miri
Diadakan tiap malam khamis, jumaat dan sabtu
Pelbagai barang dijual
Hasil sayur2an
Buah2an

Ada gerai air, kuih muih
Mee
Nasi
Kuehtiaw
Meehoon
Martabak
Keropok leko
Burger
Ayam, ikan panggang
Sate, pulut panggang
Kek lapis
Jeruk buah2an
Dan memacam lagi

Antara faberet aku
Paru2 goreng
Tapi tadi takda
So hanya beli
Ikan sadin bakar
Sayap panggang
Bontot dan isi panggang
Serta mee kolok

Ingatkan lama tak pergi
Ada yang menarik dan lain dari lain
Tapi masih sama je
Yalah makanan kan
Manalah nak lari resepinya
Balik2 itu juga kan
Apalah aku ni 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

K tido2
Esok bizi bee
Nite2








zzzyy

2 comments:

tq, peace :)