Wednesday, September 5, 2018

Water challenge



Minggu ni aku dan BFF 
Buat water challenge
Minum 2 liter air di pejabat
Sebenar start dari last week
Tapi tak menjadi sangat
Asyik tak achieve target je

Sebenar aku memang kurang minum air di ofis
Yang botol 1.5L tu kekadang 2 3 hari
Baru nak abis
Minum bila lepas makan saja
So since lately
Badan pun asyik kurang sihat 
Aku plan tuk taubat
Jangan kurang minum air putih

So minggu ni bersemangat 
Kawan guna botol 1.5L
Dia minum sebotol setengah
Aku pula guna botol 500ml
So kiranya sehari tu
Kena refill 4 kali
Monday fail
Minum 1 liter je
Pastu lupa 😁😁

Ni botol air aku 500ml
Semalam dan hari ni
Aku berjaya minum 4 botol!
😁😁😁😁😙😙😙😚😚
Tu kat opis je
Kat rumah estimate another 500ml






Hari ni plan nak buang angin badan juga
Makan serunding halia yang sedap
Pas makan
Bergelora angin dalam perut
Then apa lagi
Melepas lah angin2 yang siksa dlm badan
Sendawa pun banyak


And sebab flu dan demam on and off lately
Letih juga pas makan ubat sembuh
Pastu datang balik
Aku pi clinic
Cari vitamin yang sesuai
Dulu memang rajin aku makan vitamin
Antaranya yang sering aku makan
Pharmaton, surbex dan enavon
But after a while
Cam kurang berkesan
Mungkin sebab antibodi aku
Dah imune dengan vitamin tu kot
Tho aku tak makan hari2

So back to pergi clinic
Ada vitamin baru
Tapi tuk budak2
Kid Biomune
Kata doctor bagus tuk budak2
Tak mudah diorang nak  dijangkiti flu n demam
Budak makan sekor gummy bear
Dewasa 2 ekor
So aku mak dan ava share lah

So far so good
Dah 2 hari makan
Mak kata ok je pinggang dia
Takda sakit2 lagi
Macam effective je
Alhamdulilah kan




Kbai



zzzyy





12 comments:

tq, peace :)