Monday, November 5, 2018

Starbuck



Im not a starbuck person
Since franchise starbuck dah ada di Miri
Aku pernah pergi 4 kali je
Seriously 4 kali weh 😊😊

Pertama
Perjumpaan dengan kawan lama
Dia ajak duk sana
So aku pergi, dia belanja
Ia kan aja apa dia order

Kedua
Belanja BFF kat starbuck airport
Sebab dia tolong hantar ke airport
Order main tunjuk je kat menu

Ketiga berjumpa dengan adik2
Diorang ajak lepak starbuck
Balik dari ofis terus ke sana
Tho adik yang belanja
Aku tak order apa2 pun
Sebab aku taktau nak minum apa
Lastly aku try
Each of their drink
Plus the muffins

Kali ke 4
Hah ni sebab masa annual dinner aritu
Aku dapat kad starbuck rm50
So since free
Aku bersama seorang kawan tu
Lepak lah kat outlet baru 
Premises yang ke 3 di Miri






Seriouslah tempat sangat cosy
Macam dewan
Tapi ada pelbagai konsep
Sesuai tuk lepak2 bersama kawan2
Maupun bersama family

 Masa tengah que tuk order
Aku dan kawan wonder apa nak minum
Dah le sesama sgt jarang pergi
Sambil tu berkira2 camna nak sebut
Nama2 minuman tu
Tambah nak speaking sokmo
Last2 kita berdua rasa nak tepuk dahi 🤦‍♀️
Sesama tetiba realize
Pehal nak speaking london sokmo weh?
Kan pekerja nya orang local
Adedeh
Terpengaruh sangat dengan  brand

Seriously if pergi starbuck ni
Memang  masalah bahagian order ni
Nak berbelit belit lidah nyebut  menu



 

👇👇

Nah aku beli yg cashier rekomen
Tambah tu product terbaru diorang







Seriously semug kopi rm21++
Agak mahal bagi aku
Sedap memang sedap lah
Tapi aku yang agak outdated ni
Cam tak boleh nak appreciate sangat
Walaupun aku peminat kopi
Aku lebih menghargai Kopi C rm2
Yang dijual kat kopitiam
Macam tu lagi sedap

Tapi no doubt
Starbuck memang ada fans nya tersendiri
Tetap ramai pengunjung




zzzyy


2 comments:

  1. Zumal ni belum pernah jejak kaki dalam Starbuck, sedih tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pergi pun kerana dpt free dari kucky draw 😊

      Delete

tq, peace :)