Tuesday, January 22, 2019

Kelas KAFA ava



Semalam masa hantar ava ke sekolah
Jumpa lah seorang ibu, juga kawan
Yalah dah sering hantar anak kan
Bertegur sapa juga sesekali

Dia tanya kenapa ava tak join KAFA
KAFA ialah
Kelas Al-quran dan Fardu Ain
Eh aku cam
Dah start ke?
Dia kata dah, hari ni
Le kenapa ava tak habaq?
Katanya ada surat dari sekul
Tu yang dia tunggu nak jumpa ustaq
Sebab anak twin dia
Seorang ada surat
Seorang lagi takda

On the way balik ke kereta
Seorang bapa pula tegur
Anak tak join KAFA ke
Again aku explained
Aku taktau dah start

Masa tahun 1 dulu
Tiap isnin ada kelas KAFA kul 10 ke 12
Pastu tahun 2 takda KAFA
Ada tasmik je
Tu yang tahun ni aku lupa nak tanya cikgu

So dipendekkan cerita
Aku yang dah nervous
Sebab kusut fikiran
Camna aku nak deal time KAFA ava dan time keja aku
Tahun ni start kul 9am hingga 12 noon
And 3 kali seminggu!
Isnin, selasa dan khamis!
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Then realize watpa kalut2
Bawa je lah ava bersama aku turun keja
About 8am drop ava kat sekul
Takpa lah dia tunggu sejam
Nanti ada lah kawan tu
Sebab aku lak start keja 8.30am

Then since first time tuk this year
Aku masih tak sure ada ke tak KAFA arini
Aku drop budak tuk kat sekul
Kang takda, naya je dia tunggu 
Sampai masa sekolah 12 noon

Bangun je tido pagi tadi
Dalam 6.15am
Terus wasap boss minta cuti setengah hari, pagi
Bersama ava tunggu ustaz datang kul 9am
Dah jumpa aku tanya detail
Bagitau takda dpt surat or apa
Dan minta no tipon ustaz
Bersyukur sangat sebab tanya detail
Semalam aku dengar 
(Rasa salah dengar lah)
KAFA hari isnin, selasa dan rabu
Tapii bukan....
KAFA hari isnin, selasa dan khamis
Dan total 9 hours KAFA  each week

If tak tanya
Confirm esok budak ava tu turun 
Dan tunggu je sampai kul 12noon
Syukur sangat juga ada intensif KAFA camni
Tak perlu aku carikan cikgu luar lagi
Sebab yang ajar ni pun
Guru bertauliah dari JAIS
Semoga pembelajaran KAFA
Berjalan dengan lancar
Amin




zzzyy





3 comments:

  1. Anak kmk darjah 1 pun dah start KAFA. Tapi daknya ari Khamis ngn Jemat belah petang. Yalah syukur ada KAFA di sekolah juak...

    ReplyDelete
  2. dulu x pegi pun sek agama. sebab time sek rendah celaru sikit prjalanan nak pegi sek hari2. kena travel almost 2 jam everyday. so mak ayah je jadi ustaz ustazah. eheh.. tapi time tu xde kelas2 Kafa. ada yang privet je.. skrng bagus kan. initiative nak wujudkan sek kafa =)

    ReplyDelete
  3. ye. untung anak2 zaman skang kan.
    semua skola siapkan. alhamdulillah :)

    ReplyDelete

tq, peace :)