Tuesday, April 30, 2019

Ava n buku


Assalamualaikum

Pejam celik pejam celik
Uwaaa uwaaa siang malam
Sedar tak sedar
Dan 9 tahun budak ava ni
Dah nak masuk alam remaja
Walaupun bagi aku
She still a baby 😁

Sekarang dia dah pandai memilih
Dah pandai membuat keputusan
(Meskipun final decision masih mummy yg buat)
Minat remaja dia mula menjelma
Dah mula bersikap rebelious
Sikit2 nak merajuk
Sikit2 nak marah

Lagu2 pun dah dengar yang up to date
Tau2 dia dok ngong2 nyanyi cam lalat
Kat tepi kita

Hey tu lagu semua sudah kan
Yalah by elizabeth tan
Aku ingatkan nak eksen tau sapa penyanyi
Dia lebih tau dahulu
🤣🤣

Orite cerita tentang minat
Dia suka anime
Tengok cerita anime
Baca buka anime



Weekend some sort of a 'must'
Tuk melawat Popular Bookshop



Aku
Meskipun suka membaca
Tapi tak mudah beli buku
Bukan apa
Takda masa membaca
Banyak lagi membaca di tipon
Than baca buku 😁😂




Nii genre buku yang aku suka
Semua buku Ramlee Awang Murshid aku suka
Cerita triller, suspen




Selain genre tu
Aku juga suka novel cinta
Tapi bukan yang terlalu romantic
Aku suka yang selamba bersahaja
Tak suka watak yang too perfect



Ni section favourite ava
Masih merenung koleksi2
Tengok memana yang dia belum beli
Aku tak ingat nama koleksi ni
Tapi setiap buku ada tema pengajaran nya
Seperti team leader, tolenransi dan mcm2 lagi




Nah dah jumpa yang nak dibeli
Biasa dia angkut 3-4 buku
Nasib baik koleksi tu agak murah, rm13
If mahal, kurus dompet mummy nak



Kadang2 kita berdua lipak kat library
Lepak section kanak2
Akunas usual akan tengok majalah
Selain duduk tas lantai main tipon 😁😁



5 comments:

  1. bagus nih minat membaca, dr dia minat nk main gajet je baik lah membaca kan... mudah sikit nk pantau...

    anak perempuan ni cpt matang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah Dana, at least tak kat tipon je, aah cepat matang tapi msh sgt manja 😁

      Delete
  2. Best nembiak suka buku. Siknya nangga gajet ajak. Semoga Ava berjaya dunia akhirat. Aamiin... 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalh fiza at least sik nanga tipon je mbiak yea. Insyaallah. Amin amin amin

      Delete
  3. kamek suka juak buku RAM ya...peminat nombor 1 katakan...hahahha

    ReplyDelete

tq, peace :)