Monday, August 12, 2019

Kisah makan hari jumaat


Nah ni kejadian jumaat lepas
Hari perut aku melonjak riang
Super kekenyangan saja2

Dimulai dengan breakfast
Mee sapi
Wow sepinggan semangkuk!
Air pun 2 gelas



Sup perut
Tak begitu kaw
Biasa2 je
Sebelah opis je


Suka mee ni
Nipis kecil
Laju lah masuk dalam mulut 😁😁


Hokay breakfast setel!
Kita start keja dulu


When the clock strike 11.30!
Terus lock PC
Memang dah janji dengan BFF
Nak makan sushi!

Nah another place to review
Kan previous entry
Aku ada bagitau
Area office baru ni
Banyak kedai makan
Dan bubble tea outlet

Ada 3 tempat aku plan nak review
Tapi tak jadi

The crumb, bakery
The Nest, cake shop
The fisherman

Tak dapat nak review
Sebab non halal

Ok back to kedai sushi
Sushi Zianmai



Order ni
Kawan main tunjuk saja yea
Tak berminat nak membaca
Nama pelik2
Berbelit lidah menyebut
Yang ni dia order
Bagi semua each portion


Ice lemon tea
Dan tea lemon sua,
Eh ciputnya gelas tea suam tu
Terpaksa control slow2 minum



Yang pertama datang
Sedap sebab memang suka
Tah camna nama yang hijau tu
Sekejap je abis


Aku main order je
Nasi telur n unagi
Sedap, share dgn kawan


Kacang edamame a must!
Dan fried roll sushi



Mula tengok yang ni
Ingatkan pedas
Lama juga fikir nak makan
Kan suap nanti pedas naya je
Tapi fikir2 sushi ada pedas ke
Bila ngap setengah
Eh sedap lah
Sushi ikan tahai manis
Boleh makan lagi next round ke sini



Hah! Ni yang kawan tunjuk semua each tadi
Avocado tak fresh, ada lebam2
Aku 1st makan dengam nasi
Yang kedua makan avocado saja

Yang kacang tu kita tapau
Aku test kacang dia, melekit
Terus rasa taknak makan

Yang oren tak sedap
Aku ngap tak rasa apa
Tapi kawan mampu telan setengah je
Dia kata lain rasa kat mulut
Ingatkan salmon hancur
Tapi takda lak rasa ikan

Yang bertentangan dengan oren tu
Rasa cam sardin tuna yang ava selalu makan
Takda kick sebab dah biasa makan




Yang ada jagung pun di tapau
Taktau sedap ke tak

Hah yang satu tu
Again lama fikir nak telan
Ikan bilis!
Dengan kepala perut sekali
Dilecek sikit je
Aku try dulu
Emm... sedap juga
Sebab topping dia rangup
Cuma tu lah spoilt
Kepala perut tak buang
Bagi aku lah
If nak bagi kat sushi camni
Sesuai lagi if kepala dan perut hitam dibuang


Ok selesai part makan sushi
Sambung kerja lagi!
For this visit among all dishes yg diorder
Takda yang buat wow
Takda yang buat nak datang lagi
Mungkin salah order kot
Next time try lain menu lak
Kali ni aku bagi 2 star out of 5
  

Kisah malam pula
Temankan dak ava tengok wayang
Layan cerita Dora the explorer
Ok lah menghiburkan
Especially the view

Then isi perut lebih detail lagi 
Masa kat wayang 
Makan ciken pop cheese je
Ava makan  nasi ayam penyek
Aku makan popia indon style


Dan gado-gado
Makin kurang intinya
Dulu used to be sgt sedap
Ada isi ayam
Ni takda dah
Tapi kuah memang sedap
Just makin sedikit
Terpaksa lencek2 bahan tu
Agar semua bersalut kuah



zzzyy

4 comments:

tq, peace :)