Saturday, August 10, 2019

My 1st Sherperd Pie


Assalamualaikum
Salam hujung minggu
Dan selamat beristirehat semua
Yang bekerja, slmt bekerja yea
Wasehh... cam DJ radio pulak 😁😁

Ni kejadian selasa
Baru arini rajin update
Ni semua keburukan FB
Belek2 selalu tengok makanan
Antara banyak2 makanan tu
Hah!
Sherperd Pie menjadi idaman
Sebenar lama teringin nak bake
Kebetulan isnin masa kat pasar
Tengok ada daging kisar
Terus ambik
Bersama potatos

Hiris tomato, button mushroom
Garlic tuk mengoreng



Daging di marinate dengan serbuk pasti sedap
Campur pure blackpepper
Lada tu SIL bawa dari kebun bapa dia



Potatos ni mak dah masak dan dilecek
Awal2 aku dah pesan 😉😉
So takda lah nanti lama nak buat


Ditumis guna olive oil
Campur oyster sos



Bila dah kering
Simpan kat sini
Bagi cheese sikit
Aku tak bagi banyak sebab mak
Tak berapa suka cheese


Sebelum di topping dengan kentang
Pun aku taruh 2 keping cheese


Nah....
Ready untuk di bakar


Bakar sejam dalam suhu 160 darjah


Taraaaaa... ready to eat!
Kentang aku agak tebal
Sebab mak lecek banyak
Sayang nak buah  buang
So semua masuk kat sana


Nah! Sedap!
Selera aku kan
Mana2 daging memang sedap je
Tambah aku memang suka kentang
Adik komen
Kentang tu bakar hangus lagi
Ok! Next round buat camtu



zzzyy

3 comments:

  1. mmmmmm, sedapnyaaaaaaaaa! rasa macam nak buat sekarang jugak, ahaha

    ReplyDelete
  2. nyaman ada jakkk rupa nya...nyum nyummm

    ReplyDelete

tq, peace :)