Monday, September 30, 2019

My office cubicle


assalamualaikum semua
ada tak yang macam aku?
rasa teringin nak mempunyai cubicle yang cantik
tapi takda idea nak buat camna
lelah cari idea dari mr google
masih juga takda yang sesuai

so last week
aku redeco lagi cubicle tu
pindah kereta bunga ni
ke sebelah kiri PC pula
main reason sebab aku pindah monitor ke tengah
then all the wire tu
memang sakit mata memandang
pindahkan bunga kat sini so dia tak nampak




susun atur plug kat office ni memang agak pelik 
asalnya belah kiri ni (kiri ngadap gambar)
tempat letak PC
dan keyboard
tapi aku kan right handed
bila aku menaip
file or docs haruslah sebelah kiri
dan ni kiri dia dah sudut
camna nak letak files of docs?

main reason pun
sebab aku taknak berdepan dengan colleague sebelah
mana taknya 
tempat letak PC bertentangan
kang kau korek idung ke
tetau terbeliak mata dia sebelah tu tengok
lain lah if sebelah tu anak ikan ensem 
nii amuuuu yg asyik membebel
ahahahhahaaaaa






minum guna botol yang ava beli
dak tu memang selalu beli botol
tapi nak bawa pi sekolah
memang tak sesuai lah
akhirnya, aku lah yang guna





letak pic aku dan ava
plan nak tambah lagi





Jumaat ada penambahan bunga orkid
kebetulan dua orkid ni
tengah bebunga di rumah
so bawa letak sini





nampak lebih meriah kan
tu semua bunga hidup
tapi dikeringkan
bunga aku ambik masa opening new branch ari tu
menyesal tak ambik lebih banyak
especially jenis yang merah bulat tu
first time tengok
keluarge kekwa





masih tak puas hati
masih mencari yang betul2 berkenan
another deco nak simpan kat cubicle tu
baru order dari lazada
air humifier 
nanti dah sampai aku tayang camna upa dia ek





zzzyy




5 comments:

  1. cantik pulak cubicle warna merah..nampak menyerlah.

    ReplyDelete
  2. waahhh...cute nya cubicle..JM x leh letak menda2 ni..meja dah penuh fail

    ReplyDelete
  3. Dulu time saya masih kerja, my cubicle x pernah ada deko, semua penuh fail, dan segala jenis report ... yang ni, cubicle merah, cantik pula warnanya ... Semangat nak kerja kalau gini.

    ReplyDelete
  4. Cantiknya cubicle sis! Ada gambar-gambar dan juga barangan kecil lain. Syarikat saya juga menawarkan perkhidmatan cat pejabat, Klik sini untuk maklumat lanjut sekiranya sis perlukan perkhidmatan ini!

    ReplyDelete

tq, peace :)