Tuesday, September 3, 2019

Sayap Ayam Panggang & Kuehtiaw Goreng


Aku ni agak obsess dengan kuehtiaw goreng
Tapi if aku masak
Paling suka masak meehoon
Ava hanya makan meehoon masakan aku
The best among the best katanya
😙😗😘😘 (kembang kepis hidung)
And if tapau tuk orang lain
First mesti sebut mee goreng
Hahaa

But most of all
Aku memang suka makan spesis mee2 ni
Tak kira lah
Mee kolok
Mee pok
Meehoon
Mee
Kuehtiaw
Lau su fan
Laksa
Mee jawa

And ni kegilaan baru
Adalah kat restaurant tak jauh dari rumah
Ada sebuah stall
Goreng kuehtiaw je
Kuehtiaw kerang
Kuehtiaw udang


Kuehitiaw udang+kerang+telur mata


And haruslah dimakan dengan 
Sayap ayam panggang
Sama ada jenis yang

Ni 👇


Ataupun 👇



Dua2 panggang tu sedap

Kuehtiaw udang+kerang


Eh rasa nak pergi makan lak
😁😁😁


zzzyy






6 comments:

  1. sedapnya nengok kuew tiaw ngn kepak panggang tuh... warna dia tuh berkilat perkkkhhh sedap masuk mulut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap oooo.. br petang td mkn kuehtiaw tu, tp kiciwa sb org jual sayap dua2 tpt tutup

      Delete
  2. ya Allah. tempting nya. dok rasa macam ada dah dalam mulut ja ni. hahahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaaaa.. sedap tu sis, aku ni mmg jatang rejek syp panggang. Sedap...

      Delete
  3. Aku pun suka kueh teow tp ndak pandai masak ... Asal masak jak, mesti gagal .. Melekat la, putus2 la, rasa ke laut lah ... Susah betul mau masak mee yg satu ni ..

    ReplyDelete
  4. puas pikir apa nama lain "sayap ayam" tu... kita biasa panggil kepak rupanya. hahaha

    ReplyDelete

tq, peace :)