Thursday, October 31, 2019

Mood dengar lagu-lagu Broery Marantika



post ni aku tulis malam tadi
schedule kan hari ni
sebab semalam dah ada entry 


mood malam ni mood dengar lagu2 lama
especially penyanyi dari indonesia
dimulai dengan lagu Hetty Kose Endang
Lagu Kasih, versi keroncong
sedap didengar memalam

dak ava dah tidur
hari ni dia ponteng sebab demam
so dah bagi makan dan makan ubat
tak lama pastu terus dia tidur
so boleh lah aku conquer guna laptop dia 😜😜
sambil menaip ni
sambil tu dengar lagu kat earphone
taknak lah ganggu dak ava tidur

bila dengar 
lagu nyanyian Broery Marantika
terus aku bertukar dari
next track to next track
suara yang power mendayu-dayu
antara lagu2 nya

Angin Malam
Hati yang terluka
Selamat Tinggal
dan banyak lagi


gabungan Broery Marantika & Dewi Yull
menyanyikan lagu Rindu Yang Terlarang
Saya Suka! Saya Suka!










nama asal Broery ialah Simon Dominggus Pesulima
juga dikenali sebagai Broery Pesulima
lahir 25 June 1948
dan meninggal pada 7 April 2000

meskipun beliau telah pergi
lagu dan karya beliau tetap masih diminati
masih kekal dalam hati para peminat
















12 comments:

  1. Adik ipar mama suka karok Nyanyi lagu broery hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. old time faberet lagu2 dia ni.. tak pernah jemu dengar

      Delete
  2. Replies
    1. ala Dana, bagi chance lah hakak jah kau ni jiwang memalam πŸ€£πŸ€£πŸ˜‚

      Delete
  3. suara dia bestkan...suara jantan gitu

    ReplyDelete
  4. saya kalau malam dengar lagu broery mau berlinang air mata..hehe. hati tisu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sshhh... tu lah pasal, siap ulang2 lagi tu if lagu yang ada sangkut2 kat hati 🀣

      Delete
  5. Replies
    1. aah suara yang unik dan mahal, jarang ada cam dia

      Delete
  6. tahu sket lagu dia ja.. ni betul2 fan ni hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa... selalu dgr lagu2 dia especially if ada dinner dgn org2 otai. lelama jadi minat lak πŸ˜‚

      Delete

tq, peace :)