Friday, November 1, 2019

Scammer ohh Scammer



assalamualaikum








selasa lepas
kawan suruh jawab hp dia
dia kata cam ada orang nak scam dia

1st kata dia ada saman last notice
pastu orang tu pas kat another person
kekunun pegawai dia
so kita orang plan nak layan dulu


Scammer: cik ada saman last warning 
yang telah dihantar ke rumah cik

aku: rumah yang kat mana?
boleh bagi address rumah tu

scammer: sekejap yea
[kekunun dia cek kat system address aku]
[kekawan sekeliling aku]

scammer: taman dahlia 70000 Johor Baharu

ok fine, confirm scammer ni
kita main teruskan bual bicara 😜😜

aku: kesalahan apa ek kes saman saya encik?

scammer: tuk cek saman tu saya perlukan no. ic cik


yes! permainan dia dah bermula
ayuh scammer!!!! 

aku: eh encik yang bagitau saya ada saman.
camna encik taktau apa kes saman saya

scammer: oohh orang bawahan saya yang keluarkan saman
tu lah saya taktau
if nak tau juga bagi no ic tuk saya cek

aku: aik! encik kan pegawai atasan
takkanlah taktau apa orang bawahan buat
camna encik arahkan if sendiri taktau 
🤣🤣🤣

scammer dah naik marah sikit

scammer: tu lah saya minta no ic 
agar dapat saya semak detail saman

aku: kan saya ada saman
camna lak encik takda detail ic saya semua
camna nak saman takda no. ic

scammer: eh cik yang call saya tadi tanya

aku: eh apa pula saya
kan encik yang call


scammer: tu orang bawahan yang bagi saya

aku: so saya percaya 
memang orang bawahan tuan pun tahu
yang encik tentu tau tentang kes saman saya ni
encik sapa nama?

scammer:  shafik bin baharudin
surat last warning saman tu
memang dah dihantar ke alamat cik

aku: yang kat taman dahlia tu ke?

scammer: yalah
takkanlah taktau taman dahlia kat johor tu
johor tu taktau juga ke
kalau taktau guna waze lah

amboi kau scammer 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

aku: ya encik saya tau sejarah
 johor tu kat semananjung malaysia
tapi yang taman dahlia tu saya taktau
takkan taman kecik camtu pun saya perlu tahu

scammer: takkanlah rumah sendiri taktau
guna waze lah kalau taktau

amboi kau perli aku yea
aku pun dah naik angin
rasa dah bergegar suara

aku: encik, buat apa saya nak kisah
mana taman dahlia
mana johor
sebab tu memang bukan rumah saya pun
rumah saya jauh dari johor pun

scammer: eh rumah cik bukan kat situ ke?

aku: bukan lah. sebarang saja
if nak scam pun dapatkanlah detail yang logic sikit
ni tak main hentam je
apalah

scammer: eh ni bukan scammer cik
dosa tau buat scam
tak halal

eh berani lak cakap tentang haram halal

aku: yalah tu encik
address semua salah
saman last warning kunun
scam orang je kerja

scammer: bukan cik
bukan scam ni
tak baik buat scam, haram

aku: encik tau encik call mana?

scammer: mana?

aku: balai polis seremban

scammer: oh tempat yang terkenal dgn 'ayam' tu

aku: suka hati encik lah 
tapi yang pasti
ni kat office polis
kita guna loud speaker
dan semua orang dengar apa yang encik cakap


terus letak tipon!!!!

🤣🤣🤣🤣🤣

sebenar masa dia tanya katner tu
dalam kepala aku kata kat Penang
tah mulut terus cakap Seremban

hati2 kekawan
sekarang scammer makin licik
makin berani
alpha sikit kita
boleh terleka
dan boleh terus kena jebak

jangan sebarangan beri no. ic
kat sesapa yang call dan minta

unless if kita call bank or offices
and diorang minta ic tuk verification
tu ok sebab kita yang call
so should no isu



zzzyy


























4 comments:

  1. kena create awareness jangan kena mainkan.. bagus kalau tahu sbb hakikatnya ramai trkena kan.. mntx jauh la benda2 macam ni.. x kena gaya la diorang pun.. xkan la saman nk kluar macam tu je senang2 hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kena perbanyakkan awareness ttg scam tipon ni sebab masih ramai juga yg terkena.
      yalah takkan senang2 je ada saman, dah lah tak logic, taknak tinggal di johor camna leh ada rumah kat sana 🤣🤣

      Delete
  2. memang hantu betul dorang ni. ammi pun kena last 2 weeks. Dia kata call dari Mahkamah Majistret. Bila tanya which state pun majistrate court..dia kata ini dari HQ. hahahha..pandai je nak kelentong.

    Bila ammi kata..awak cuba nak tipu saya ke? Dia kata..bukan tipu "im just trying my luck". Memang dasar hantu betul manusia mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh mengaku lagi cuba nasib, yang saya ni berani cakap ttg halal haram lak. berani sesangat

      Delete

tq, peace :)