Thursday, December 12, 2019

Penimbang




assalamualaikum 

korang percaya tak
if aku kata 
aku tak pernah memiliki weighing scale
hahaaa 🀣🀣🀣🀣

jarang orang takda kan
aku suka bertimbang 
walaupun aku tau bertimbang sekadar bertimbang
cita2 nak turunkan berat
pastu masih juga ligat makan 😝😝

maafkan aku badan
aku sangat mencintai makanan

dulu masa kat office lama
ada penimbang kat office
aku yang jaga
aku yang belikan bateri
AIA beri tuk office

pastu dia rosak
aku duk bertimbang kat kedai depan je
jenis yang ada keluar kertas tu
walaupun tau penimbang tu menipu 
bacaan berat ok
tapi bacaan ketinggian fail
aku ni sekejap tinggi
sekejap rendah
bahagia sesangat lah tu 
buang RM0.50 setiap minggu
if kumpul 2 3 penimbang pun boleh beli

tak faham kenapa aku takda kesungguhan
tuk membeli penimbang
niat tu sentiasa ada
tapi bila depan penimbang
macam susah nak beli
mahal lah
tak sesuai lah
seribu macam alasan

and selasa lepas

masuk kedai guardian sebelah office tu
tengok penimbang ni
terus peluk angkut kesana ke sini
sambil tengok barang2 kat situ
duit dalam purse belasan ringgit je
tapi tengok line boost ok
dengan rasa cam nak teriak kat diri sendiri
oiiiiiii aku beli penimbang oiiii
🀣🀣🀣🀣🀣🀣

harga asal RM29.90
ada discount jadi lah RM22.90
riang gembira membimbit balik office





ada pilihan warna hitam dan putih
so pilih hitam 
klasik sikit
sebab kang putih
kena pijak dek kaki kotor
jadi hitam nanti
risau sakit hati tengok 

datang rumah terus suruh semua timbang
hahahhaa
excited weh
dak ava baru je 21kg
at last anak aku menjangkau 20kg juga ek
dulu pernah sekali
 berat exactly 20kg
pastu dia demam turun lagi ke 18-19kg
ni pun mungkin sebab cuti sekolah
dia makan tidur je kerja
nanti dah sekolah kembali
tengok berat biasa camna

berat mak dia!!??
arrrhh 
😌😌😌😜😜😝😝
malu iiii
hahahaa





semoga azam tahun baru 2020 nanti berjaya lah yea
aku nak kurangkan sikit berat ni
nak exercise sikit
[cam biasa je azam aku tu weh]
insyaallah dengan adanya penimbang ni
azam aku tercapai 


zzzyy








8 comments:

  1. sy dlu pon xde penimbang.. start diet baru beli kat mr.diy.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa... saya sebab kat ofis or kedai depan ada penimbang trus tak bebeli, skrg dh pindah opis baru, penimbang opis rosak, baru nak beli

      Delete
  2. Kat rumah ni ada je penimbang tapi cepat habis bateri. Last2 terbiar cmtu je. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kan jenis yg guna bateri tu, cepat abis. ni yg digital tapi rsnya masalah nnt, timbangan mudah tak ngam

      Delete
  3. ammi pun sepanjang usia 40 tahun...baru minggu lepas beli weighing scale. harga RM12.60 je pulak tu. hahaha..

    selalu kalau nak timbang gi je kat tempat org letak penimbang kat dalam shopping mall tu. tumpang timbang. (shhhhhh jgn ckp ngan org)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha sama lah kita ni ammi, saya pun selalu pergi kat tempat org jual penimbang tu πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
  4. Ada penimbang kat rumah ni pun jarang menimbang. stress kalau berat naik. jomlah kita mengurus tahun depan.

    ReplyDelete
  5. Takpe.. Azam dah ada tu.. Mesti boleh punya.. Chayook.. chayook..

    ReplyDelete

tq, peace :)